Servei d'Intermediació en l'àmbit de l'habitatge
El Servei d'Intermediació en l'Àmbit de l'Habitatge consisteix en la prestació d'un servei d'atenció i assessorament a la ciutadania per tal d'evitar la pèrdua de l'habitatge principal de persones en risc d'exclusió residencial a través de lletrats especialitzats. Aquest servei té les característiques següents:
- El servei es presta en els serveis d'habitatge dels diferents ens locals.
 - Els professionals que el presten poden ser externs o del mateix ens local.
 - Els professionals presten el servei directament a les oficines i serveis d'habitatge existents al territori.
 
La finalitat principal és atendre persones amb problemes de pagament de l'habitatge principal i garantir la unitat d'actuació i de resposta de les administracions davant dels problemes que plantegin els ciutadans en l'àmbit de l'emergència residencial.
La Diputació de Girona presta el servei d'assessorament en el dimensionament del servei local, la formació dels professionals que hi desenvolupen les funcions d'atenció a la ciutadania i la coordinació amb altres administracions prestadores del servei. Alhora disposa d'informació, assessorament i suport en la contractació a través de la Central de Compres de la Diputació de Girona (iCentral).
Les actuacions que ofereix el servei són les següents:
- Assessorament als treballadors de les oficines o serveis que tenen la voluntat de prestar el servei.
 - Assessorament en l'organització del servei.
 - Formació de les persones que treballen al servei.
 - Coordinació amb les altres administracions relacionades amb la prestació (ens locals, Agència de l'Habitatge de Catalunya).
 
La prestació del servei està definida al Projecte del Servei d'Intermediació en l'Àmbit de l'Habitatge, en el marc poblacional establert.
Normativa
- Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'arrendaments urbans
 - Reial decret llei 11/2020, de 31 de març, pel qual s'adopten mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per fer front al COVID-19.
 - Reial decret llei 3/2021, de 2 de febrer, pel qual s'adopten mesures per a la reducció de la bretxa de gènere i altres matèries en els àmbits de la Seguretat Social i econòmic.
 - Reial decret llei 37/2020,de 22 de desembre, de mesures urgents per fer front a les situacions de vulnerabilitat social i econòmica en l'àmbit de l'habitatge i en matèria de transports.
 - Llei 24/2015, de 29 de juliol, de mesures urgents per afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica
 - Llei 4/2016, de 23 de desembre, de mesures de protecció del dret a l'habitatge de les persones en risc d'exclusió residencial
 - Decret llei 17/2019, de 23 de desembre, de mesures urgents per millorar l'accés a l'habitatge
 - Llei 1/2022, de 3 de març, de modificació de la llei 18/2007, la llei 24/2015 i la llei 4/2016 per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge
 
A qui s'adreça
Ens públicsAjuntaments i consells comarcals de la demarcació de Girona.
Accés al servei
Per accedir al recurs cal presentar una sol·licitud acompanyada de la informació i les dades necessàries per poder dur a terme el servei sol·licitat.
Terminis
Una única sol·licitud anual per ens.
 
        
                                                                                        

