Notícies

Presentació de «Deliri místic», bloc expositiu d'octubre a desembre de 2023 a Les Bernardes

Foto : Presentació de «Deliri místic», bloc expositiu d'octubre a desembre de 2023 a Les Bernardes

El vicepresident quart i diputat de Cultura de la Diputació de Girona, Jordi Camps, ha participat en la inauguració 

Aquest divendres al vespre el vicepresident i diputat de Cultura de la Diputació de Girona, Jordi Camps, ha participat en la inauguració del bloc expositiu «Deliri místic» a l'espai de cultura contemporània de Les Bernardes de Salt.

En la inauguració també hi han participat el conseller comarcal del Gironès i alcalde de Quart, Ferran Rodero; el regidor de Cultura de Salt, Toni Vidal, i el director-gerent de Les Bernardes, Robert Fàbregas, juntament amb els artistes Jordi Díaz Alamà, Jordi Jiménez, Secundí López-Pousa i Takeshi Shikama. 

Aquest bloc expositiu, que forma part del cicle que es presentava el novembre de l'any passat amb el nom de «Saturn i la melangia», ens permetrà gaudir de cinc exposicions que reflexionen al voltant de la dicotomia bogeria-genialitat i de com de delicat i fi és el límit entre l'una i l'altra. 

Les diferents exposicions es podran veure fins al 23 de desembre. Entre d'altres, s'hi mostren una cinquantena d'obres de gran format de Jordi Díaz Alamà en homenatge a La divina comèdia de Dant, recreacions fotogràfiques d'Aida Burgos sobre l'univers romàntic de Friedrich, i una joia, les fotografies de boscos del japonès Takeshi Shikama.

 

Bloc «Deliri místic», del 22 de setembre al 23 de desembre de 2023.

  1. Sala Berta Casas, sala Photo i sala 29m2: Jordi Díaz Alamà, «Si volse a retro». Exposició que consta d'unes cinquanta obres de grans dimensions en què l'artista s'allunya del costumisme episòdic i, deixant en segon pla la il·lustració narrativa de La divina comèdia, ens submergeix en la representació plàstica de paisatges abruptes i de climes psicològics. Captura tot allò que queda més enllà de la visió immediata i subjectiva del poeta-protagonista. El pintor s'aventura a explorar l'arquitectura de l'infern com a espai simbòlic, i captura la immensitat i la terrible quotidianitat de la presó més gran mai imaginada.
  2. L'Església: Aida Pascual, «Rèquiem». Exposició fotogràfica en què l'artista, seguint el fil dels seus treballs, mostra com connectar el paisatge amb els sentiments de l'ésser humà, d'acord amb els ideals de la pintura i la filosofia romàntiques. La representació dels espais oberts i sense fronteres, en els quals apareix l'home en la seva real insignificança, és la font d'inspiració per a les seves imatges.
  3. Sala Sant Jordi: Takeshi Shikama, «La contemplació silenciosa dels boscos». Exposició fotogràfica en què la natura pren una nova dimensió, més transcendent, sota el guiatge d'aquest fotògraf japonès que intenta capturar trobades inèdites. Segons Shikama, és la mateixa naturalesa la que l'indueix a fotografiar-la, amb la voluntat que les imatges no siguin un rèquiem per la terra. 
  4. La Talaia: López-Pousa, «Trencadís». Sèrie de pintures inspirades en les obres dissenyades pels arquitectes modernistes Antoni Gaudí i Josep Maria Jujol, que van col·laborar durant un breu espai de temps de la seva vida. La suma de la joventut de Josep Maria Jujol i la maduresa d'Antoni Gaudí durant aquest període van donar lloc al desenvolupament d'una nova tècnica arquitectònica: el trencadís, aquesta mena de mosaic format per trossos irregulars de ceràmica, marbre o vidre, de disseny abstracte, molt comú en l'arquitectura modernista.
  5. La Lateral: Jordi Jiménez, «Delirantismes». A partir d'una petita selecció de moments delirants en l'art, la Perra Laika, alter ego de Jordi Giménez, crea unes vinyetes inspirades en cadascuna d'aquestes escenes. És a dir, es prenen extractes d'una obra (escrita, musical o, fins i tot, pictòrica), amb un component delirant o de bogeria, ja sigui per l'obra o per l'autor, i s'utilitza aquest material per crear una vinyeta d'humor.