Els Premis G! de turisme de les comarques de Girona, organitzats pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona, arriben a la tretzena edició i reuneixen tres-centes persones, entre autoritats, guardonats i representants del sector turístic gironí. Dividits en tres categories, es lliuren guardons honorífics, premis de comunicació, i de recerca i investigació turística.
El lliurament dels premis d'aquesta edició ha tingut lloc aquest dijous 7 de febrer, a les 18.30 h, al Teatre Municipal de Lloret de Mar. L'acte el presideix Miquel Noguer, president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona. L'esdeveniment rep el suport de CaixaBank.
Per la seva banda, Jaume Dulsat, ha «ha reconegut el potencial del territori gironí en materia turística i ha destacat l'esforç que la ciutat està duent a terme amb el pla de reconversió turístic en el que està immers».
I finalment, Pere Vila, ha remarcat que cal reforçar el binomi empresa i administración per tal de fer prosperar i evolucionar el turisme al país.
Guardonats dels Premis G! 2018 de turisme de les comarques gironines
XIII Premi G! Xiquet Sabater al projecte empresarial per a «La immersió a la Costa Brava, des dels pioners fins a l'actualitat, una experiència turística d'èxit des de fa més de 50 anys», impulsat per les empreses Triton Diving, Centre d'Immersió Roses, Unisub Estartit i Centre d'Immersió Snorkel, en reconeixement de l'excel·lent tasca desenvolupada a favor de les activitats subaquàtiques de la Costa Brava, que ha esdevingut una experiència turística d'èxit.
VII Premi G! especial Jordi Comas i Matamala per a RCR Aranda Pigem Vilalta Arquitectes, per haver-se convertit en ambaixadors de primer nivell de la cultura i la identitat de la Costa Brava i el Pirineu de Girona a l'exterior.
IV Premi G! especial Juli Soler i Lobo per a Josep Font i Casadevall, cap de sala de l'Hotel Sa Punta de Pals, en reconeixement de la seva trajectòria i la seva tasca personal i professional en el sector de la restauració de la Costa Brava, ja que ha portat l'ofici de cap de sala a l'excel·lència i ha esdevingut un referent en la seva professió.
Premis de comunicació turística
XIII Premi G! de comunicació de les comarques gironines, en la categoria de mitjans escrits, dotat amb 5.000 euros, per a la periodista catalana Kris Ubach i el fotògraf Roberto Cano, pel reportatge «Girona y el Empordà: Tierra de tradiciones», publicat a la revista Lonely Planet Traveller, en reconeixement de la qualitat del contingut i la fotografia i per la seva contribució a la projecció dels atractius i valors culturals de la Costa Brava.
XIII Premi G! de comunicació de les comarques gironines, en la categoria de mitjans audiovisuals, dotat amb 5.000 euros, per al periodista francès Matthieu Dupont, pel reportatge «Zoom Costa Brava à moto», emès per la cadena de televisió pública francesa TF1, en reconeixement de la qualitat de la imatge i dels continguts, l'audiència assolida i la difusió dels atractius paisatgístics i culturals de la Costa Brava i per haver contribuït a presentar el territori com una destinació ideal per al mototurisme i el turisme de carretera.
VII Premi G! de comunicació de les comarques gironines, en la categoria de mitjans digitals, dotat amb 3.000 euros, per a la bloguera irlandesa Jessica Norah, pels dos apunts (posts) publicats al blog turístic Independent Travel Cats, en reconeixement de la qualitat dels continguts i la fotografia i per haver contribuït a la projecció dels atractius turístics de les destinacions Costa Brava i Pirineu de Girona.
Premi de recerca i investigació Yvette Barbaza
VIII Premi G! de recerca Yvette Barbaza al millor treball de recerca, dotat amb 6.000 euros, per a la proposta del projecte titulat «Impacte de les actuacions de regeneració ambiental del pla de Tudela i la Pletera en la demanda turística», de Laia Molina i Josep Pueyo, que té com a objectiu analitzar l'impacte socioeconòmic de les actuacions dutes a terme al pla de Tudela i la Pletera en les destinacions de l'Estartit i de Cadaqués, determinar si els projectes de regeneració ambiental són útils per influir en la marca turística de la destinació i captar noves demandes o productes complementaris.
Els premis s'han seguit a Twitter amb l'etiqueta #premisgi.