Notícies

Miquel Noguer inaugura la Conferència de FERRMED sobre el «Millorament del transport ferroviari entre Montpeller / Tolosa de Llenguadoc i Barcelona»

Foto : Autoria: E. Kelele
Aquest matí té lloc a Girona la jornada sobre la millora del transport ferroviari entre Barcelona, Montpeller i Tolosa de Llenguadoc organitzada per FERRMED i Energie TGV amb la col·laboració de la Diputació de Girona, la Generalitat i l'Ajuntament de Girona.

En l'acte d'obertura de la jornada hi han participat el president de la Diputació de Girona, Miquel Noguer; el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Isidre Gavín; el regidor de l'Ajuntament de Girona Narcís Sastre; el president d'Energie TGV, Claude Auger; la tinenta d'alcaldia de Perpinyà, Maïte Schmid; la sotspresidenta a càrrec de la comissió «Transition écologique et énergétique, de la biodiversité, de l'économie circulaire et des déchets» del Govern de la Regió d'Occitània, Agnès Langevine,  i el president de FERRMED, Joan Amorós.

Aquesta trobada reforça la unió transfronterera i la millora i l'explotació de les infraestructures.

Miquel Noguer en la seva intervenció ha destacat que «hem creat un eix de centralitat transfronterer entre Barcelona i Montpeller/Tolosa. Som una gran potència econòmica i, per créixer, necessitem unes infraestructures ferroviàries de primer nivell. Aquesta euroregió ha de ser la base del nostre futur», i ha afegit que «la importància de l'Europa de les regions es fa palesa en infraestructures com aquesta».

Al llarg del matí es presentaran diferents ponències sobre les infraestructures ferroviàries de la línia Montpeller-Perpinyà, les infraestructures transfrontereres i les connexions entre la frontera i Barcelona.

Acabarà la jornada amb la Declaració de Girona.

Declaració de Girona
De la jornada n'ha sortit un document, que Ferrmed i Energie TGV han batejat com la «Declaració de Girona», i que reclama tant a l'estat espanyol com al francès fer els deures amb el corredor mediterrani. «Portem un retard increïble de gairebé 35 anys i això s'ha d'acabar, ha subratllat el president de Ferrmed», Joan Amorós.

La reunió d'avui a Girona és l'avantsala d'una altra que es farà a París el proper 28 de febrer. Una trobada que ha de servir per pressionar directament els dos estats i reclamar-los que resolguin aquells temes clau.

I precisament, en referència a l'eix Montpeller/Tolosa-Barcelona, la «Declaració de Girona» ja subratlla quines són aquelles inversions que cal desencallar. Tant a curt termini, amb l'horitzó 2021, com a llarg termini, des d'ara i fins al 2030. Entre d'altres, s'hi esmenten les connexions amb ample internacional amb l'aeroport del Prat, les terminals del Far-Vilamalla i La Llagosta, la nova estació de La Sagrera, el baixador de l'AVE a l'aeroport de Girona o la nova connexió amb el port de Barcelona.

Documentació

PROGRAMA_Girona_CAT 28/01/2019