Notícies

L'oferta turística de la Costa Brava i el Pirineu de Girona es presenta a FITUR 2024 de Madrid

Foto : L'oferta turística de la Costa Brava i el Pirineu de Girona es presenta a FITUR 2024 de Madrid

Els visitants de la fira s'acosten als espais promocionals de la Costa Brava i el Pirineu de Girona per conèixer les novetats en l'oferta turística 2024

En destaquen la Casa Natal de Salvador Dalí i elBulli 1846, i, també les noves experiències gastronòmiques, culturals i ecoturístiques existents a la destinació dirigides al mercat de proximitat estatal

Del 24 al 28 de gener té lloc la 44a Fira Internacional de Turisme de Madrid (FITUR) en la qual el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona participa juntament amb els municipis de Blanes, Lloret de Mar i Figueres dins de l'estand de Catalunya. 

L'entitat disposa d'un espai des d'on es divulga el conjunt de l'oferta turística de la Costa Brava i el Pirineu de Girona entre professionals del sector i visitants, així com també es donen a conèixer les novetats per a la temporada 2024 entre les quals s'hi troben equipaments culturals com elBulli1846 i la Casa Natal de Salvador Dalí, nous establiments d'allotjament d'alta gamma, i també noves propostes i experiències ecoturístiques.

En el decurs de les tres jornades de fira dirigides exclusivament als professionals del sector, els representants gironins tenen programades una quarantena de reunions i trobades amb representants d'agències operadores de viatges internacionals (Je2Holidays, Avoris, Voyage Privé, Sunweb i Viajes El Corte Inglés), portals de viatges i cercadors (Edreams, Tripadvisor, HolidayCheck, Nekera i Travelzoo), mitjans de comunicació i grups editorials (Royal Comunicación, Viajes National Geographic, Desnivel i Mundo Deportivo), i empreses organitzadores d'esdeveniments amb la voluntat d'establir contactes i analitzar nous projectes de col·laboració. 

En el mateix marc, es fan les presentacions de la certificació Bioscore Sustainability de turisme sostenible per part de Lloret de Mar, i del nou museu de la Casa Natal de Salvador Dalí de Figueres.

En la primera jornada, el president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Miquel Noguer, va assistir a la inauguració de l'estand promocional de Catalunya juntament amb l'àmplia delegació de representants dels patronats de turisme i empresaris turístics catalans encapçalada pel secretari d'Empresa i Competitivitat de la Generalitat de Catalunya, Albert Castellanos, i la directora general de Turisme, Marta Domènec. 

Miquel Noguer també va participar en reunions amb Aena i diverses companyies aèries, i va signar el conveni de col·laboració amb l'operadora Renfe, per fomentar l'ús del tren com a mitjà de transport més sostenible i estimular l'activitat turística, cultural i congressual a la demarcació de Girona.

Finalment, el president de la Diputació de Girona va tenir oportunitat de conversar amb el ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, sobre diferents temes que afecten el sector turístic. També en el marc de la fira, va coincidir amb les presidentes de les diputacions de Barcelona i Tarragona, Lluïsa Moret i Noemí Llauradó. 

 

Presents en moltes activitats

Dins de Fitur 2024 se celebra la segona edició de Fitur Sports, punt de trobada entre la indústria turística i esportiva, en el qual el club de màrqueting de Turisme Esportiu del Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona assistirà per a conèixer les tendències i reptes del sector, així com noves oportunitats i projectes.

Durant el cap de setmana, Fitur s'adreçarà al públic general i es divulgaran les propostes culturals, enogastronòmiques i d'activitats a l'aire lliure que les destinacions Costa Brava i Pirineu de Girona ofereixen als potencials visitants.

En paral·lel a la fira internacional de Madrid, i a l'exterior, representants del Patronat de Turisme desenvoluparan una agenda de visites a agències de representació de creadors de continguts i influencers (Keeper experience, Kookerboom i Agencia Olympia) amb l'objectiu de donar a conèixer l'estratègia digital de l'entitat i desenvolupar futures col·laboracions per augmentar la presència i visibilitat a les xarxes socials.