Notícies

La Diputació de Girona, premi digital E-TECH 2014 a la millor iniciativa en l’Administració local

Foto : La Diputació de Girona, premi digital E-TECH 2014 a la millor iniciativa en l’Administració local

La Diputació de Girona va rebre ahir el premi digital E-TECH 2014 a la millor iniciativa en l’Administració local amb motiu de l’organització de l’univers social de la #ddgi. El guardó, impulsat per l’Associació d’Empreses de Noves Tecnologies de Girona (AENTEG) i el Diari de Girona, va premiar una desena d’empreses, institucions, entitats i particulars que, amb els seus treballs, iniciatives, activats i projectes, contribueixen a la difusió i el desenvolupament del món digital i tecnològic a les comarques gironines.

En total, es van presentar projectes que optaven a 10 categories diferents, quatre de les quals ¿entre aquestes, la categoria a què optava la Diputació¿ van escollir els seus guanyadors mitjançant una votació popular per mitjà de les xarxes socials. Els premiats en les sis categories restants van ser elegits per un jurat.

L’acte de lliurament dels premis E-TECH va tenir lloc ahir a l’Auditori Palau de Congressos, i va aplegar unes 150 persones. En la categoria de millor iniciativa en l’Administració local, en què va ser premiada la Diputació de Girona, van ser finalistes l’Ajuntament de Figueres i la UdGent. Per la seva banda, el Consorci de les Vies Verdes va ésser finalista al premi a la millor iniciativa de màrqueting digital.

El guardó a la millor trajectòria va ser per a l’empresa especialitzada a desenvolupar programari geogràfic Nexus Geografics. Elastic Technologies es va endur el premi a l’empresa emergent; Codwise-Fujifilm, a l’aplicació TIC a l’empresa; Keyless 3.0 - OTC Engineering, en la categoria de recerca i innovació; Dídac Lee, en la de referent digital; Naturaki, en la de màrqueting digital; la revista Proscenium, al projecte o servei digital; el guardó a la millor acció gironina a la xarxa va ser per a Racons de Girona, i Wanty se’l va endur en la categoria de llengua i comunicació.

El guardó lliurat a la Diputació de Girona reconeix l’organització de l’univers social d’aquesta institució per donar un millor servei als usuaris i ser més visible a les xarxes. Durant el darrer any, s’ha elaborat i aplicat un pla de mitjans socials (social media plan) que ha portat a redissenyar la identitat gràfica de la Diputació i els seus organismes autònoms i a unificar-la amb l’acrònim ddgi. Tot aquest treball s’ha fet respectant les marques ja existents i amb un valor a Internet com són ara les del Patronat de Turisme Costa Brava Pirineu de Girona, i del Consorci de les Vies Verdes i Pirinexus. I és que el gran paraigua ddgi aixopluga els canals de la mateixa Diputació i de les seves àrees (FocusGi, Xarxa de Mercats, INSPAI o Servei de Biblioteques), els dels seus organismes autònoms (XALOC, Dipsalut, Conservatori de Música), fundacions (Casa de Cultura) i altres entitats i consorcis (Patronat de Turisme i Vies Verdes).

El resultat és una nova manera de comunicar, en la qual el focus d’atenció són ara les persones, i amb un llenguatge visual que prioritza les imatges amb un caràcter més explicatiu per davant de les institucionals.