Notícies

Tret de sortida a les visites institucionals a les empreses guanyadores de la quarta edició de Girona Excel·lent

Foto : Tret de sortida a les visites institucionals a les empreses guanyadores de la quarta edició de Girona Excel·lent

El president de la Diputació de Girona, Miquel Noguer, i el diputat de Promoció i Desenvolupament Econòmic Local, Jordi Camps, han conegut avui les necessitats i inquietuds de Collverd i Mas Marcè

Les visites institucionals a les empreses guanyadores de la quarta edició del concurs per obtenir el segell de qualitat agroalimentària Girona Excel·lent han començat avui a l'Alt Empordà. El president de la Diputació de Girona, Miquel Noguer, i el diputat de Promoció i Desenvolupament Econòmic Local, Jordi Camps, s'han desplaçat fins a les instal·lacions de Collverd, a Vilamalla, i Mas Marcè, a Siurana d'Empordà. 

Fundada el 1980, Collverd va ser la primera empresa del sector de l'ànec creada a Catalunya i a tot l'Estat, i des de llavors que es dedica a la seva producció, elaboració i comercialització. Durant la visita, els ha acompanyat Marc Solà, el propietari de l'empresa, que els ha explicat detalladament l'activitat que s'hi porta a terme. 

Posteriorment, han anat a Siurana d'Empordà per visitar Mas Marcè, una empresa del sector làctic que destaca per la seva elaboració de recuits, mató i recuits de drap, on els ha rebut el seu propietari, Manel Marcè. 

Aquestes dues visites han permès a Miquel Noguer i a Jordi Camps conèixer les necessitats i les inquietuds de dues empreses que formaran part de la marca Girona Excel·lent durant els dos propers anys. 

Cinquanta-una empreses de les comarques gironines

La Diputació de Girona va crear el segell Girona Excel·lent l'any 2014 amb l'objectiu de donar suport al sector agroalimentari de la demarcació i, en concret, impulsar-ne, fomentar-ne i difondre'n els productes. 

En aquesta quarta edició, s'han premiat setanta-nou productes, elaborats per cinquanta-una empreses de les comarques gironines, que es beneficiaran d'accions de promoció i difusió (campanyes de comunicació i publicitat, fires i esdeveniments especialitzats) i que també gaudiran de serveis de formació i de treball en xarxa empresarial. 

La voluntat és fer visites institucionals a totes les empreses durant els dos anys de durada del programa.