
El vicepresident quart i diputat de Cultura de la Diputació de Girona, Jordi Camps, ha destacat l'excel·lent tasca educativa de la institució a la ciutat de Girona
Aquesta tarda s'ha donat el tret de sortida als actes de celebració dels cinquanta anys de la inauguració de l'actual centre dels Maristes a Girona
A l'acte commemoratiu hi han assistit Gabriel Villareal, germà provincial de l'Hermitage dels germans maristes; Gemma Geis, vicealcaldessa de Girona i vicepresidenta segona de la Diputació de Girona; Jordi Camps, vicepresident i diputat de Cultura de la Diputació de Girona; Miquel Marcé, director dels Serveis Territorials d'Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya a Girona; Xavier Garcia, director dels Maristes de Girona; Jordi Grau, president de la Demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes de Catalunya; Arturo Fernández, autor d'un llibre biogràfic sobre el germà Valerià Simon que es presentarà properament; el germà Santamaria, director de l'escola en el moment de la construcció de l'edifici; Josep Pla, fill d'un dels arquitectes de l'edifici; Francesc Coll, educador del centre, i Jordi Roura, periodista.
El periodista Jordi Grau ha estat l'encarregat de donar una visió de la petjada dels maristes durant gairebé 139 anys d'història a la ciutat, detallant les diferents seus que van anar tenint fins a arribar a l'actual, a tocar de les hortes de Santa Eugènia. Així mateix, la petjada d'aquestes cinc dècades va quedar de manifest amb el relat del germà Santamaria, que, amb noranta anys, va recrear moltes anècdotes i vivències de tot el procés de construcció de l'edifici actual.
El diputat Jordi Camps ha destacat en la seva intervenció que «tant el contingut com el continent fan dels Maristes a Girona una institució educativa que mereix respecte, admiració i tot el suport de les institucions públiques de Girona. Desitgem que el projecte segueixi creixent de la mà dels docents, els pares i mares, els germans que representen la comunitat a Girona encara que ja no exerceixin la docència, el conjunt de la comunitat educativa i, lògicament, els alumnes, que en fan la raó de ser».
L'escola, amb els característics blocs hexagonals _que emulaven el logotip dels Maristes i que Josep Pla, fill de Josep Maria Pla i també arquitecte, no ha vist reproduït en cap altre centre educatiu_, permetien tenir espais polivalents en els quals es desdibuixava la jerarquia entre professors i alumnes. Es tracta d'un edifici de forma extravagant però molt funcional que posteriorment va ser catalogat pel seu interès arquitectònic.