Les sol·licituds, que s'han de presentar a la Diputació en el termini establert en la convocatòria, han d'estar signades per la persona interessada o per la que representi legalment l'entitat.
Cal formular les sol·licituds mitjançant el model normalitzat disponible al web de la Diputació de Girona (www.ddgi.cat), acompanyat de la «Fitxa d'alta de creditor», amb la conformitat de l'entitat bancària i una còpia del NIF si és la primera vegada que es demana una ajuda a la Diputació o si es volen canviar les dades fiscals o bancàries. Es pot trobar el model del certificat a la pàgina web de la Diputació (www.ddgi.cat).
Les sol·licituds, la presentació de les quals ha de ser telemàtica, han d'estar signades electrònicament mitjançant un certificat validat en la plataforma PSIS del Consorci d'Administració Oberta de Catalunya.
- Ajuntaments: eACAT
- Entitats, empreses i d'altres: Plataforma de subvencions
Els defectes de la sol·licitud s'han d'esmenar, després del requeriment i amb l'advertència de desistiment, en el termini màxim de 10 dies des de la notificació. Si transcorregut aquest termini no s'han fet les esmenes oportunes, s'entendrà que la persona interessada ha desistit de la seva sol·licitud. Aleshores es dictarà la resolució prèvia, d'acord amb els termes previstos a la legislació de procediment administratiu, i s'arxivaran les actuacions sense cap tràmit ulterior.
La inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi la sol·licitud deixen sense efecte aquest tràmit des del moment en què es coneguin, prèvia audiència de la persona interessada, i, en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud. També poden ser causa de revocació de la subvenció si es coneixen amb posterioritat a la concessió.