Servei d'Intermediació en l'àmbit de l'habitatge
El Servei d'Intermediació en l'Àmbit de l'Habitatge té l'objectiu de donar atenció especialitzada a persones vulnerables en risc d'exclusió residencial, mitjançant lletrats contractats per la Diputació de Girona, per evitar que perdin l'habitatge principal.
La finalitat principal del servei és atendre persones amb problemes de pagament de l'habitatge principal i garantir la unitat d'actuació i de resposta davant dels problemes que plantegen els ciutadans, per tal de facilitar-los la proximitat al servei d'assessorament en l'àmbit de l'emergència residencial.
L'abast territorial del servei dependrà de la naturalesa de l'ens local i de l'oficina local d'habitatge en la qual s'emmarqui.
El servei es presta coordinadament amb l'oficina o servei d'habitatge de l'ens local, l'Ofideute, de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya, i la Diputació de Girona, i compta amb la col·laboració dels Col·legis de l'Advocacia de Girona i Figueres-Alt Empordà.
Les actuacions relacionades amb la prestació del servei són:
- Assessorament a persones que tinguin problemes relacionats amb deutes de l'habitatge.
- Assessorament a persones que presentin un risc de perdre el seu habitatge principal.
- Assessorament en casos d'emergència residencial.
- Assessorament en relació amb altres qüestions que sorgeixin davant de noves necessitats ciutadanes o normatives en l'àmbit de l'habitatge objecte del servei, amb la finalitat d'evitar la pèrdua de l'habitatge principal.
- Intermediació en relació amb els deutes relacionats amb l'habitatge principal.
- Acompanyament de les persones afectades, en coordinació amb altres administracions i agents locals.
- Col·laboració en taules de coordinació dels diferents ens locals
Els ens locals beneficiaris estaran obligats a:
- Acollir a les instal·lacions de l'ens local el Servei d'Intermediació en l'àmbit de l'habitatge de conformitat amb els requeriments d'espai, mobiliari, informàtica i comunicació manifestats per la Diputació de Girona.
- Realitzar funcions d'atenció i gestió administrativa a la ciutadania amb mitjans propis de l'oficina d'habitatge.
- Participar en les sessions informatives i de coordinació que organitzi la Diputació de Girona, principalment la reunió anual definida al mes de novembre.
- Difondre els objectius del Servei d'Intermediació a través dels serveis i mitjans de comunicació de què disposen (web, tríptics, reunions amb ajuntaments, etc.).
- Comunicar abans del 15 de novembre de l'any en curs la voluntat de seguir o no amb la prestació del Servei d'Intermediació. En ambdós supòsits s'ha de presentar la memòria de funcionament del servei amb els casos atesos i les resolucions de l'any en curs, segons el model de memòria del Servei d'Habitatge de la Diputació de Girona.
- Presentar una memòria anual, d'acord amb el model generat per l'aplicació de gestió de dades dels SIH de la Diputació de Girona.
- Signar el contracte sobre tractament de les dades de caràcter personal de les persones ateses amb els/les lletrats/des de referència.
- Utilitzar els òrgans de coordinació entre administracions i entitats del tercer sector existents al territori.
- Instal·lar l'aplicació de gestió de dades dels serveis d'intermediació.
La prestació del servei està definida al Projecte del Servei d'Intermediació en l'Àmbit de l'Habitatge, en el marc poblacional establert.
Fitxes resum dels serveis d'intermediació en l'àmbit de l'habitatge
- Oficina Comarcal d'Habitatge de l'Alt Empordà
- Oficina Local i Comarcal d'Habitatge de Banyoles i comarca
- Oficina Comarcal d'Habitatge del Gironès
- Oficina Local d'Habitatge de Salt
- Oficina Comarcal d'Habitatge de la Selva
- Ajuntament de Vidreres
- Ajuntament de La Bisbal d'Empordà
- Oficina Comarcal d'Habitatge del Baix Empordà
- Oficina Local d'Habitatge de Lloret de Mar
- Oficina Local d'Habitatge de Blanes
- Oficina Local d'Habitatge de Figueres
Normativa
- Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'arrendaments urbans
- Reial decret llei 11/2020, de 31 de març, pel qual s'adopten mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per fer front al COVID-19.
- Reial decret llei 3/2021, de 2 de febrer, pel qual s'adopten mesures per a la reducció de la bretxa de gènere i altres matèries en els àmbits de la Seguretat Social i econòmic.
- Reial decret llei 37/2020,de 22 de desembre, de mesures urgents per fer front a les situacions de vulnerabilitat social i econòmica en l'àmbit de l'habitatge i en matèria de transports.
- Llei 24/2015, de 29 de juliol, de mesures urgents per afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica
- Llei 4/2016, de 23 de desembre, de mesures de protecció del dret a l'habitatge de les persones en risc d'exclusió residencial
- Decret llei 17/2019, de 23 de desembre, de mesures urgents per millorar l'accés a l'habitatge
- Llei 1/2022, de 3 de març, de modificació de la llei 18/2007, la llei 24/2015 i la llei 4/2016 per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge
A qui s'adreça
Ens públicsAjuntaments i consells comarcals de la demarcació de Girona.
Accés al servei
Per accedir al recurs cal presentar una sol·licitud acompanyada de la informació i les dades necessàries per poder dur a terme el servei sol·licitat.
Terminis
Una única sol·licitud anual per ens.
Vídeo del servei d'intermediació
Si no podeu veure correctament el vídeo cliqueu aquí.