Notícies

El president, Miquel Noguer, fa ressaltar la importància de retenir el talent, en el plenari del Patronat Politècnica de la UdG

Foto : El president, Miquel Noguer, fa ressaltar la importància de retenir el talent, en el plenari del Patronat Politècnica

L'entitat agrupa 180 empreses i organitzacions i destina més del 72 % del seu pressupost a projectes vinculats al talent i la innovació

La Finca Mas Batlle de Quart va acollir dimarts al vespre el plenari del Patronat de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona (UdG), que va reunir més d'un centenar de representants i organitzacions de la demarcació.

A l'acte hi van intervenir el conseller d'Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, Miquel Sàmper; el president de la Diputació de Girona, Miquel Noguer; la presidenta del Patronat Politècnica, Judith Viader, i el director de l'Escola Politècnica Superior de la UdG, Rudi de Castro, entre d'altres. 

L'entitat, que ja agrupa cent vuitanta empreses i organitzacions de les comarques gironines, va situar en més de 850.000 euros l'impacte generat en transferència de tecnologia. Actualment disposa d'un pressupost de 450.000 euros, el 72 % dels quals es destinen a iniciatives relacionades amb el talent, les vocacions de STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) i la transferència tecnològica.

Durant la seva intervenció, Miquel Noguer va destacar: «El futur de la nostra demarcació dependrà, en gran part, de la nostra capacitat per generar, atraure i, sobretot, retenir el talent. Per això, des de les institucions tenim la responsabilitat de crear les condicions perquè aquest talent pugui néixer, créixer i desenvolupar-se aquí, a casa nostra».

En aquest sentit, va incidir en la necessitat de reforçar les aliances: «Tenim un ecosistema dinàmic, emprenedor i innovador. Comptem amb una universitat consolidada i de referència, amb empreses competitives i amb institucions compromeses amb el desenvolupament econòmic i social. Ara el que hem de fer és continuar enfortint aquestes connexions i generar encara més espais de cooperació». 

Un dels eixos del plenari va ser precisament la presentació d'experiències concretes de col·laboració entre empreses i la universitat. Hi van participar la directora general d'Atelier Louis Vuitton Girona, Marta Fernández; el CEO de Sistemes Icon, Rafael Aguilera, i el director general de Roberlo, Albert Juher, que van compartir diferents casos de col·laboració i van exposar el valor que els aporta la relació amb l'Escola Politècnica Superior de la UdG.

A més, la jornada també va permetre donar a conèixer les capacitats de recerca de l'Escola, a través de la participació de vuit grups de recerca, que van presentar les seves principals línies de treball.

«El Patronat és un punt de trobada de dues realitats que es necessiten mútuament, com són el coneixement i el talent que genera la universitat i els reptes i oportunitats del teixit empresarial. La nostra funció és facilitar aquesta connexió i convertir-la en projectes que generin valor i impacte en el territori», ha assenyalat Judith Viader.