Notícies

Inaugurada la mostra de cinema documental Olot.doc 2026

Foto : Fotografies: Olot.Doc

La diputada Imma Muñoz ha participat als Cines Olot en la inauguració del cicle, un espai de reflexió a través del cinema

La mostra se celebrarà del 23 al 30 de setembre en quatre seus: tres a Olot i una a Besalú

Olot torna a convertir-se aquests dies en punt de trobada per als amants del cinema documental amb la setena edició d'Olot.doc, una proposta que combina cultura, educació i reflexió i que apropa aquest gènere cinematogràfic tant al públic general com a les noves generacions.

La mostra, que s'ha inaugurat aquest matí, desplega la programació en diferents espais de la ciutat d'Olot i, per primera vegada, amplia l'àmbit d'actuació amb una seu a Besalú. Aquesta novetat reforça la voluntat del projecte de continuar creixent i d'estendre la seva oferta cultural més enllà de la capital garrotxina.

Al llarg de set edicions, Olot.doc s'ha anat fent un lloc en el calendari cultural de la comarca amb una proposta basada en documentals d'autor que aborden qüestions socials i d'actualitat des de perspectives diverses. Es tracta d'històries que conviden a mirar la realitat amb uns altres ulls, a formular-se preguntes i a generar debat.

Una de les apostes destacades de la mostra és la vessant educativa. La secció Olot.doc Escoles permet que alumnes de cicle superior de primària, ESO, batxillerat i graus formatius descobreixin el llenguatge documental i el seu potencial com a eina per comprendre i interpretar el món que els envolta. Les sessions adreçades als centres educatius tenen caràcter gratuït.

La programació inclou una selecció de produccions documentals nacionals i internacionals i manté un dels elements distintius del certamen: els col·loquis posteriors a les projeccions amb autors, especialistes o protagonistes dels films. 
Aquests espais permeten compartir impressions, aprofundir en les qüestions plantejades a la pantalla i establir un diàleg directe amb el públic.

A les tardes, les sessions s'obren al públic general amb documentals que combinen la força del llenguatge audiovisual amb històries de gran dimensió humana i social: una oportunitat per reivindicar el cinema documental no només com una expressió artística, sinó també com una eina de coneixement, reflexió i pensament crític.

La diputada de la Diputació de Girona Imma Muñoz ha participat en la inauguració de l'Olot.doc Escoles. «Des de la Diputació de Girona», ha assenyalat la diputada, «considerem especialment valuoses iniciatives com l'Olot.doc Escoles, perquè apropen la cultura i el llenguatge audiovisual als més joves i, alhora, els ofereixen eines per interpretar el món que els envolta. El cinema documental ens permet conèixer altres realitats, descobrir noves mirades i plantejar-nos preguntes que sovint van més enllà de la pantalla. Per això, és important que els nois i noies tinguin l'oportunitat de viure experiències com aquesta, que contribueixen a despertar la curiositat, fomentar l'esperit crític i entendre la cultura com un espai de coneixement, diàleg i creixement personal».

Consulteu el calendari complet de la mostra, així com els detalls de les entrades i de cada sessió, al web oficial del festival: Olot.doc.