La vicepresidenta de la Diputació de Girona Gemma Geis ha participat en la inauguració juntament amb l'alcalde de Sant Feliu de Guíxols i diputat, Carles Motas
L'exposició s'emmarca en els actes del centenari de l'artista, treu a la llum obres que feia trenta anys que no s'exposaven i es pot visitar del 30 de juliol al 18 d'octubre
L'Espai Carmen Thyssen de Sant Feliu de Guíxols ha inaugurat aquest dimecres, 29 de juliol, una mostra dedicada a Modest Cuixart coincidint amb el centenari del naixement de l'artista. Han participat en l'acte l'alcalde de Sant Feliu de Guíxols i diputat de la Diputació de Girona, Carles Motas; el representant de la família Thyssen-Bornemisza, Guillermo Cervera; la vicepresidenta segona de la Diputació de Girona, Gemma Geis; el subdelegat del Govern, Pere Parramon; la directora dels Serveis Territorials de Cultura de la Generalitat, Isabel Bernal, i diverses personalitats del món cultural i institucional.
Sota el títol «Vincles: Cuixart conversa amb la Col·lecció Carmen Thyssen», l'exposició reuneix una cinquantena d'obres que estableixen un diàleg entre la producció de Cuixart i la d'una vintena d'artistes presents a la col·lecció. Comissariada per Pilar Giró, la mostra ofereix un recorregut per la trajectòria de l'artista i posa en relleu alguns dels temes que van marcar la seva obra, com ara les formes orgàniques, els paisatges, el color, els personatges mitològics i l'univers oníric.
De les peces exposades, trenta-tres són de Modest Cuixart i procedeixen de col·leccions públiques i privades, entre les quals destaquen el MACBA (Museu d'Art Contemporani de Barcelona), els museus Carmen Thyssen de Màlaga i Barcelona i el Museu d'Art de Girona. L'exposició incorpora també obres que feia més de tres dècades que no es mostraven al públic i que dialoguen amb treballs d'artistes com Olga Sacharoff, Francesc Miralles, Lluís Graner, Modest Urgell, Joan Cardona, Eliseu Meifrèn o Emili Grau.
La proposta es complementa amb sis exposicions d'altres disciplines artístiques repartides per la plaça i els jardins del Monestir. Els artistes Samuel Salcedo, Pepa Poch, Eulàlia Ramon, Montse Lozano, Rosa Agenjo i Aleph-Estèsia, vinculats a Sant Feliu de Guíxols, presenten obres d'escultura, ceràmica i altres llenguatges contemporanis.
Un dels espais més destacats de la mostra acull el llibre inèdit Geometria de l'onada, un projecte compartit entre Modest Cuixart i la comissària Pilar Giró. L'obra, concebuda com una oda al Mediterrani, combina poemes i il·lustracions realitzades sobre làmines de paper artesanal i va ser l'últim treball creat per l'artista abans de morir, el 2007.
L'exposició es podrà visitar fins al 18 d'octubre a l'Espai Carmen Thyssen de Sant Feliu de Guíxols.