El president Miquel Noguer ha inaugurat les passeres juntament amb l'alcaldessa d'Amer, Maria Rosa Vila, i el president del Consell Comarcal de la Selva, Martí Pujals
Aquest dissabte ha tingut lloc la inauguració dels carrils bici que connecten el nucli antic d'Amer amb el veïnat de Santa Brígida i el polígon El Rieral. A l'acte, hi han intervingut l'alcaldessa del municipi, Maria Rosa Vila; el president de la Diputació de Girona, Miquel Noguer, i el president del Consell Comarcal de la Selva, Martí Pujals, i veïns i veïnes del municipi.
El carril bici que connecta amb el veïnat de Santa Brígida té uns 950 metres de longitud i s'inicia en l'encreuament entre el carrer del Riu Brugent i la rambla de Catalunya. Travessa el riu Brugent per la nova passera de 35 metres de llarg. A partir d'aquest punt el traçat segueix paral·lel a la Ruta de les Ermites fins al veïnat de Santa Brígida.
El polígon El Rieral és el principal motor econòmic d'Amer, un espai industrial a tocar de la C-63, amb unes 19 hectàrees de sòl estrictament industrial i la resta entre zones verdes i equipaments. El carril bici que connecta amb el polígon El Rieral, inaugurat avui, facilitarà l'accés des del nucli antic, a la població activa del municipi que treballa a les empreses que hi ha instal·lades.
Les obres han estat finançades per:
- L'Ajuntament d'Amer
- El Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Democràtic a través de l'Institut per a la Diversificació i Estalvi d'Energia (IDAE)
- El PROGRAMA DUS 5000, al marc del Programa de Regeneració i Repte demogràfic del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència - Finançat per la UE - Next Generation EU.
Les obres les ha realitzades ABM Serveis d'Enginyeria i Consulting SL.