Notícies

Reconeixement de la Diputació de Girona al Club Natació Banyoles amb motiu del seu centenari  

Foto : Fotos: M. Millan

El president de la Diputació de Girona, Miquel Noguer, ha rebut aquest dimarts a la tarda, a la seu de la corporació, una comitiva del Club Natació Banyoles, encapçalada pel president, Jordi Casanova. També hi ha assistit el regidor d'Esports de l'Ajuntament de Banyoles, Jordi Congost. El club, pioner de l'esport a Catalunya i consolidat com una entitat de referència en l'àmbit esportiu i social no només del Pla de l'Estany, sinó d'arreu de la demarcació, està commemorant aquest 2025 el seu centenari. 

Actualment compta amb vuit seccions (natació, rem, piragüisme, waterpolo, triatló, atletisme, salvament i socorrisme i caiacpolo) i amb més de set-cents esportistes federats. Des del 1964, n'han sorgit vint-i-vuit esportistes olímpics.

El Club Natació Banyoles, que supera els 10.400 socis, el maig del 2019 va aconseguir l'estatus d'entitat d'utilitat pública com a reconeixement administratiu al fet que el club està constituït per assolir finalitats d'interès general sense afany de lucre. A banda de la Travessia de l'Estany, amb més de vuitanta anys d'història, organitza proves en l'àmbit estatal i internacional, entre les quals hi ha la World Rowing Masters Regatta, organitzada aquest setembre passat. A més, participa activament en esdeveniments socials i culturals de Banyoles. 

Les seves instal·lacions estan ubicades al costat de l'estany, en un complex socioesportiu de més de 6.000 m2, que es va poder ampliar quan Banyoles va ser escollida seu de rem durant els Jocs Olímpics de Barcelona del 1992. 

El president de la Diputació, Miquel Noguer, que també és alcalde de Banyoles, ha destacat «la contribució extraordinària del club en la promoció de l'esport de base i de competició, així com el seu paper clau en la projecció internacional de Banyoles i de tota la demarcació». «Poques entitats», ha dit, «poden presumir d'un segle de trajectòria tan consolidada i, alhora, tan vinculada al seu entorn natural». 

Al final de l'acte, Miquel Noguer ha lliurat una placa commemorativa al president del Club Natació Banyoles, Jordi Casanova, que ha subratllat: «És un gran honor que ens rebi la Diputació i se'ns faci aquest reconeixement, sobretot perquè posa en valor i reconeix una tasca que portem a terme entitats com la nostra, entitats locals que estan molt vinculades al territori, a part de fer una tasca imprescindible per teixir la nostra societat tant dins la comunitat com en la formació d'esportistes».

Per la seva part, l'entitat ha obsequiat la Diputació de Girona amb l'obra del centenari titulada «Rastres del Centenni» de l'artista Aitor Climent.