Notícies

L'exposició «Filtracions», de Dmitry Sirotkin, a la Casa de Cultura de la Diputació de Girona

Foto : Fotògraf: Pere Duran / Nordmedia

L'artista és fotògraf del Museu de l'Ermitage de Sant Petersburg i ha viatjat des de Rússia per oferir la instal·lació Leak ('filtració'), per primer cop a Catalunya

La mostra està organitzada per la Casa de Cultura de la Diputació de Girona amb la col·laboració de la Fundació Fita

Avui, dijous, s'ha inaugurat l'exposició «Filtracions», de l'artista i fotògraf rus Dmitry Sirotkin, organitzada per la Casa de Cultura de la Diputació de Girona amb la col·laboració de la Fundació Fita. 

La presentació ha anat a càrrec del mateix artista, Dmitry Sirotkin, fotògraf del Museu de l'Ermitage de Sant Petersburg, i d'Anastasia Gnezdilova, comissària de l'exposició, i ha comptat amb la participació d'albert Joher de la Casa de Cultura de la Diputació de Girona, i Joaquim Bover, vocal de la Fundació Fita.

L'artista i fotògraf rus Dmitry Sirotkin, reconegut internacionalment i vinculat al Museu de l'Hermitage, arriba a la Casa de Cultura amb la seva nova exposició, «Filtracions», una reflexió visual sobre la violència, el poder i el destí de la humanitat.

El projecte explora les ambicions humanes i el desig de conquesta que es repeteixen al llarg de la història i que continuen portant pobles i civilitzacions a la destrucció. Quan la guerra sembla llunyana, la percebem aliena; però quan s'acosta, el passat i el present es confonen i la fragilitat del nostre temps queda al descobert.

La instal·lació combina imatges de museus adormits, ruïnes d'imperis i escenes de conflicte: motllures barroques d'on regalima aigua, mapes que s'esborren, herois dels reportatges de Robert Capa entrellaçats amb gravats antics d'Audran, Beham i Goya. Tot plegat construeix una espiral de violència i caos que interpel·la l'espectador sobre el futur de la civilització i els límits del progrés tecnològic.

«Filtracions» és una experiència immersiva i colpidora que convida a preguntar-nos si hem après res de la història i si sabrem trencar el cercle de la destrucció abans que sigui massa tard.

Des de la Diputació de Girona s'ha assenyalat: «Des de Girona, ens sentim privilegiats de poder acollir aquesta exposició, que posa en diàleg l'art contemporani internacional amb la mirada inquieta del nostre territori. És gràcies a la col·laboració entre la Casa de Cultura i la Fundació Fita que avui podem oferir aquest espai de trobada entre creadors i públic, entre contextos i sensibilitats diverses. Volem expressar el nostre agraïment a Dmitry Sirotkin per haver confiat en nosaltres per compartir la seva obra amb el públic gironí. També agraïm la feina del comissariat, del personal tècnic i de tot l'equip que ha fet possible aquesta mostra».

L'exposició es podrà visitar fins al 10 de gener de 2026.