Notícies

El sector turístic belga aprofundeix en l'oferta multiproducte de la Costa Brava i el Pirineu de Girona

Foto : El sector turístic belga aprofundeix en l'oferta multiproducte de la Costa Brava i el Pirineu de Girona

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona va portar a terme, aquest dimarts a la ciutat belga d'Anvers, l'acció promocional i comercial de l'oferta turística de la Costa Brava i el Pirineu de Girona, dirigida a uns quaranta-cinc professionals d'agències de viatge generalistes i mitjans de comunicació. 

L'acció es va iniciar amb una trobada de treball entre els representants d'entitats i empreses turístiques gironines (oficines de turisme de Begur, l'Escala, Figueres i Calonge-Sant Antoni, We Camp, Prestige Hotels i Grans Hotels de Catalunya) i els agents de viatge d'agències com Zuiderhuis, Day One Travel, UniGlobe Robins Travel I B&O International Travel, a més de periodistes i creadors de contingut com Mik Simons o Ellens Voyage, entre d'altres, per tal de donar-los a conèixer novetats de la destinació. La trobada de treball va generar més d'un centenar de reunions directes.

A continuació de les reunions va tenir lloc una presentació de la destinació i l'esdeveniment va concloure amb un àpat gastronòmic elaborat pels restaurants Amiel&Molins i Falconera del col·lectiu La Cuina del Vent.

A més de Miquel Noguer, president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, va assistir a l'esdeveniment Antonio Escudero, membre representant del consell d'administració del Patronat de Turisme Costa Brava Girona.

L'acció promocional està contemplada en el pla d'actuacions promocionals i comercials per donar a conèixer al mercat emissor belga les novetats del conjunt de l'oferta turística de les destinacions gironines.

 

El turisme belga, un mercat fidelitzat

Segons dades d'Intel·litur proporcionades per l'Agència Catalana de Turisme, el principal motiu de viatge del turista belga a Catalunya és l'oci, en un 88 %, seguit per raons de negocis, amb un 4 %. El mitjà de transport utilitzat per viatjar a la destinació és l'avió, emprat pel 71 % dels belgues, seguit pel vehicle privat amb un 25 %. Sis de cada deu turistes belgues escullen allotjar-se en establiments hotelers (66 %), seguit per l'habitatge de lloguer turístic (11%) i els càmpings (8 %), realitzant una estada mitjana de 5,8 nits (en el 2024 era de 6,3 nits).

La despesa mitjana diària que duu a terme el turista belga a Catalunya és de 167 euros per persona i dia, mentre que en el 2024 era de 161 euros. Aquest mercat és considera un mercat madur, amb interès per conèixer i gaudir de la destinació a través de propostes i experiències d'activitat a la natura i esportives, culturals i també enogastronòmiques per fer en parella i en família.

A més, les dades d'Eurecat, recollides a través de la plataforma TDS, l'any 2024 la demarcació de Girona va registrar l'arribada de 269.661 belgues que van generar 1,1 milions de pernoctacions als establiments d'allotjament turístic reglat. Actualment, el turisme belga representa el cinquè mercat internacional emissor per a les destinacions gironines.

Aquest 2025, en els vuit primers mesos d'exercici, s'ha registrat l'arribada de 180.000 belgues que han generat 814.000 pernoctacions (un 3 % menys que al 2024, equivalent a 33.331 pernoctacions menys). A remarcar que el turista belga ha allargat l'estada fins a 4,5 nits, quan al 2024 eren de 4,2 nits.