Notícies

Una exposició a la Casa de Cultura de la Diputació de Girona ens acosta a la tradició funerària d'Egipte

Foto : Fotògraf: Miquel Millan

El Museu Egipci de Barcelona, amb el suport de la Diputació de Girona, presenta a la Casa de Cultura l'exposició «Egipte. El camí a l'eternitat»

La mostra, formada per 134 peces originals i 65 fotografies, s'ha inaugurat el dijous 29 de maig i es podrà visitar fins al 26 de juliol 

Aquesta tarda s'ha inaugurat l'exposició «Egipte. El camí a l'eternitat» a la Casa de Cultura de la Diputació de Girona. Han participat a la inauguració Miquel Noguer, president de la Diputació de Girona; Jordi Camps, vicepresident i diputat de Cultura de la Diputació de Girona; Luis Manuel Gonzálvez, comissari de l'exposició, i Mariàngela Taulé, directora de la Fundació Arqueològica Clos.

La mostra, que es podrà visitar fins al 26 de juliol, està organitzada pel Museu Egipci de Barcelona amb el suport de la Diputació de Girona, i està formada per 134 peces originals i 65 fotografies.

L'exposició «Egipte. El camí a l'eternitat» dona una visió de com eren les creences funeràries de la civilització del Nil a través de sarcòfags, màscares, amulets i estatuetes que els antics egipcis van dipositar a les seves tombes. També es podrà visitar la mostra fotogràfica «Tutankamon. Imatges d'un tresor sota el desert egipci». El descobriment, l'any 1922, de la tomba del faraó Tutankamon per part de Howard Carter ha representat un dels esdeveniments més grans de la història de l'arqueologia. Amb aquesta exposició fotogràfica, el visitant es traslladarà en el temps i presenciarà, mitjançant el diari d'excavacions del mateix Carter i de les fotografies de Harry Burton, fotògraf exclusiu de les excavacions, els moments més emocionants de l'extraordinari descobriment que va sorprendre el món sencer.

El vicepresident de la Diputació de Girona, Jordi Campsr, ha destacat en la seva intervenció que «l'exposició "Egipte. El camí a l'eternitat" és fruit de la col·laboració entre el Museu Egipci de Barcelona i la Diputació de Girona, una aliança que ens enorgulleix i que reflecteix el nostre compromís compartit amb la difusió del coneixement, la promoció de la cultura i la voluntat d'oferir al públic experiències enriquidores i accessibles. Una mostra fascinant que ens permet fer un viatge en el temps i descobrir una de les civilitzacions més enigmàtiques, sofisticades i influents de la història de la humanitat».

El Museu Egipci de Barcelona conserva una de les col·leccions més importants d'art egipci d'Europa. Aquesta mostra apropa el públic a diferents aspectes d'una civilització única: el lideratge indiscutible del faraó i l'escriptura jeroglífica, joies, instruments musicals, objectes relacionats amb la cosmètica o la medicina, eines, armes, vasos de pedra, ceràmica o faiança, que indiquen un alt nivell de sofisticació per a un poble que va voler gaudir de la vida al privilegiat entorn de la vall del Nil, i alhora agrair als seus déus aquest meravellós do.

L'exposició es compon d'un conjunt de més de cent trenta objectes arqueològics que formen part del Museu Egipci de Barcelona, una mostra de llibres especialitzats de la Biblioteca Jordi Clos Llombart, situada dins del mateix museu, i tres maquetes que mostren el temple de Dandur, la tomba del príncep Khaemuaset i la tomba de Tutankamon. 

La mostra es podrà visitar fins al 26 de juliol, de dilluns a divendres d'11 a 20 h, i els dissabtes d'11 a 18 h (festius tancat).