Giovanni d'Eramo. Osor s'hi anomena Bellomonte i la història tracta sobre un nen orfe i pobre que al final és adoptat per una família rica. Una festa cloïa la pel·licula a la Plaça del Verger, en una escena en què va participar una bona part del poble. Sens dubte era una pel·lícula fruit de l'èxit que havia tingut Marcelina, pany vino. L'obra es va estrenar al cinema Avenida de Madrid el cinc de setembre de 1957 amb un èxit relatiu, malgrat que la premsa de l'època, que se'n va fer ressò, no en va fer una mala crítica. Vegem-ho: "Producciones Cinematograficas Brío ha llevada a la pantalla un asunto de la mas profunda humanidad, en la cual coinciden todas las excelencias del cine moderna con los mas frescos valores de amenidad y humorisme.( ... ) Juanillo papa y mama es película en la que gozaremos un nuevo clima vital para el cine nacional. No es nueva la forma -que sólo estuvo atenta a la senzillez y al realisme- porque en su trama toda se produce como en la vida. Y la vida no es nueva. Pera cuando los hechos tocan a nuestra sensibilidad de manera tan eficaz y tan grata, tenemos la impresión de un hallazgo. Por esta podemos, ante la consideración feliz de sus calidades, decir con orgullo: el cine español ha producido Juanillo papa y mama." La premsa també es va fer ressò de l'entusiasme dels osorencs durant la filmació de la pel·lícula i del seu paper d'actors extres: "Fue en un pintoresca y graciosa pueblo rural de Cataluña, rodeado de lujuriosa y magnífica vegetación, donde los exteriores del film fueron rodades. Los habitantes siguieron con auténtica pasión el proceso de rodaje e intervinieron en muchas ocasiones como intérpretes, infundiendo al film, con su propio Cartell anunciador de la pe¡.fícula Juanillo, papa y mama, on es pot veure el pont Vell, els protagonistes i diversos osorencs. Processó de la Ve1;ge de Fàtima a les Mines d'Osor el juny de 1951. entusiasmo, un nuevo valor humana. Julio Salvador y Juan Alberto, llevando la batuta de dirección, encontraran todas las colaboraciones y llevaran la realización a un tren casi de récord." Lògicament, la pel·lícula va tenir una excel·lent rebuda a Osor, ja que es va passar tres dies seguits al Local, al Cine Ideal d'en Gubau, un fet sense precedents a cap dels dos cines que han existit des de mitjan anys quaranta: el citat d'en Gubau, i el parroquial, a sota la rectoria, i anomenat Centre Parroquial primer i Casal Verdaguer a partir del 1965. 49
osor
To see the actual publication please follow the link above