Notícies

La sisena edició de la Setmana Internacional dels Mercats arriba a les comarques gironines amb el lema «Estimo el meu mercat»

La Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona formarà part de la sisena edició de la Setmana Internacional dels Mercats, que tindrà lloc del 17 de maig al 2 de juny. Els mercats de les comarques gironines, amb el suport de la Diputació de Girona, hi participaran per segon any consecutiu, amb el lema «Estimo el meu mercat. El mercat a prop del teu cor: amb la nutrició, la salut i l'esport».

Amb motiu de la campanya internacional «Love your local market» ('estima el teu mercat'), que reuneix més de dinou països d'arreu del món i que arriba a més de quatre mil mercats, els mercats municipals de la demarcació duran a terme activitats sortides del cor, pensant en la salut, l'esport i la nutrició.

Sensibles a la necessitat de mantenir una vida sana i equilibrada, aquests volen sorprendre i a la vegada divertir amb activitats per a tota la família que convidin a descobrir que els mercats tenen ànima i són el cor dels nostres pobles i ciutats.

Als mercats gironins es calcen les vambes per ballar zumba o per fer un triatló; agafen la bicicleta per anar als horts i descobrir els productes que ofereixen; conviden un personal shopper que doni idees i solucions per fer una bona compra, econòmica i, sobretot, saludable... i hi fan moltes altres coses.


La campanya de 2019 als mercats de la demarcació de Girona
Enguany, la campanya a les terres gironines s'amplia de manera que arriba a vuit dels nou mercats que formen la Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona.

Amb més de vint activitats repartides entre el 17 de maig i el 2 de juny, els mercats se situen, amb la nutrició, la salut i l'esport, a prop del cor dels qui els visiten. Aquesta ha estat l'aposta de la Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona, formada pels municipis de Girona, Lloret de Mar, Olot, Palafrugell, Palamós, Salt, Sant Feliu de Guíxols, Portbou i Roses i els seus mercats respectius, i que compta amb el suport de la Diputació de Girona.

Es tracta d'activitats de tot tipus, entre les quals destaquen propostes originals i innovadores com l'assistent personal per comprar al mercat, que, inspirat en el personal shopper, és un professional de la cuina i dels productes de proximitat que dona consells per comprar i cuinar productes de temporada, tot promovent l'estalvi.


Propostes d'activitats

·    El mercat del Lleó de Girona proposa una sessió de zumba a la plaça, amb la col·laboració del GEiEG. En acabar la sessió, la Dra. Anna Costa, dietista nutricionista, donarà consells d'alimentació saludable i el mercat oferirà tastets després de l'exercici físic.

·    El mercat de Lloret ofereix davantals de la campanya a tots els qui facin un donatiu per ajudar a la investigació contra el càncer. També té previstes ofertes i un tast de productes del mercat.

·    Olot aposta per la música folk al mercat, amb sessions de matí i de tarda, i disposarà d'un assistent personal de compres al mercat.

·    El mercat de Palafrugell presenta la xerrada «Transforma la teva alimentació en un estil de vida saludable» i proposa participar en la Marxa de la Garoina.

·    El mercat de Palamós prepara un show cooking de productes de temporada, a càrrec d'un professional vinculat a la salut.

·    Roses dona a conèixer els productes de temporada i ensenya a comprar i a cuinar producte fresc.

·    El mercat de Salt convida a esmorzar i a anar en bicicleta a les hortes per conèixer els productes frescos del mercat. També ha organitzat dues xerrades: l'una sobre «Els hàbits esportius per a la millora de la salut», a càrrec d'EUSES, i l'altra sobre «Les herbes remeieres del nostre entorn», a càrrec de Fina Caparrós i Joan Puig.

·    Finalment, el mercat de Sant Feliu de Guíxols anima a participar en el XXX Triatló de Sant Feliu i organitza una degustació i venda de productes del mercat cobert municipal al passeig del Mar, amb el lema «Amb la nutrició i la proximitat».


Per a més informació, consulteu el web de la campanya estimoelmeumercat.ddgi.cat o adreceu-vos als diferents mercats que hi participen:


Mercat del Lleó de Girona
www.mercatlleo.cat
info@mercatlleo.cat

Mercat de Lloret
Tel. 972 361 912
www.lloret.cat

Mercat d'Olot
Tel. 972 260 152 / Ext. 3
www.mercatdolot.cat

Mercat de Palafrugell
Tel. 972 611 820
ipep@palafrugell.cat

Mercat de Palamós
Tel. 630 379 461
mercatmunicipalpalamos@gmail.com

Mercat de Roses
Promoció Econòmica
Tel. 972 152 521
promocioeconomica@roses.cat

Mercat de Salt
Tel. 972 233 826
mercatdesalt@gmail.com

Mercat de Sant Feliu de Guíxols
Tel. 972 327 033
promocioeconomica@guixols.cat
promocioeconomica.guixols.cat/serveis-de-comerc-i-mercats



La campanya internacional

La campanya «Love your local market» va néixer a Anglaterra i la coordina la unió mundial de mercats majoristes World Union of Wholesale Markets (WUWM) des de l'any 2014. La Diputació de Girona i els mercats que formen la Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona (XMSG) s'hi van incorporar el passat 2018 mitjançant l'Institut de Mercats de Barcelona, Mercabarna i la Diputació de Barcelona, que coordinen la campanya a Catalunya, de la qual enguany celebrem la segona edició a les terres gironines.

Es tracta del major esdeveniment de mercats mai vist. L'any 2018 més de quatre mil mercats de dinou països diferents (Portugal, el Brasil, el Regne Unit, França, Alemanya, Holanda, Polònia, Itàlia, Irlanda, Bèlgica, Grècia, Dinamarca, Suècia, Hongria, Sèrbia, Hong Kong, els Estats Units, l'Índia i Espanya) van participar en la campanya i enguany s'espera superar aquest nombre. La trobada, doncs, acollirà uns quants milions de visitants.

Aquesta festa convivial i popular pretén focalitzar l'interès en els mercats a través de múltiples activitats. Gràcies a aquest esdeveniment es visualitzen a escala internacional el dinamisme i la modernitat dels mercats com a espais preparats per als reptes de la nova ciutadania.

La campanya té el propòsit de fer que els consumidors parlin de manera activa del seu mercat local i que se'l facin seu com un espai on, a banda d'adquirir productes, aprenen a valorar-los i a utilitzar-los i se senten acompanyats i assessorats.

Els objectius de la campanya internacional són els següents:

1.    Posar en relleu el paper dels mercats, que dinamitzen i revitalitzen els centres urbans on estan ubicats i que fan fàcil l'adquisició de productes frescos i de confiança, sense necessitat de grans desplaçaments.

2.    Incloure el major nombre d'actors possible per poder dissenyar accions impactants que involucrin el màxim nombre de ciutadans.

3.    Mostrar internacionalment els trets que enriqueixen els mercats i els valors que tenen en comú.


Enguany, l'inici de la campanya internacional serà a càrrec dels mercats de la ciutat de Belgrad i tindrà lloc durant la Nit dels Mercats de Belgrad, el proper 16 de maig. L'acte consistirà en un festival a l'aire lliure amb música en viu i focs artificials al mercat central de Skadarlija.


Aquests són els llocs web d'alguns dels participants en la campanya:

Regne Unit:     www.loveyourlocalmarket.co
França:         www.jaimemonmarche.com
Alemanya:       www.erlebedeinenmarkt.org
Grècia:         www.loveyourlocalmarket.gr
Bèlgica:        www.lylm.be
Galícia:          www.quereoteumercado.gal
Barcelona:     www.estimaelteumercat.cat
Espanya:       www.megustamimercado.es
Irlanda:         www.loveyourlocalmarket.ie

#LYLM2019

ÀMBITPromoció econòmica

Documentació