la gent de mar és la que presideix la seu central de l'asseguradora Lloyd's de Londres, que tradicionalment es toca per a anunciar les bones i males notícies als subscriptors dels seus contractes i quan s'enfonsa algun vaixell confiat a la companyia. D'altra banda els capbussadors especialitzats en tasques de recuperació submarina han utilitzat campanes de bus, que és la denominació que rep un L'estació de Caldes de Malavella conserva la campana de senyals de la companyia de Ferrocarrils de Madrid a Saragossa i Alacant, absorbida per la RENFE ( 1941 ). artilugi que permetia respirar en el seu interior i que servia per a auxiliar les immersions. Aristòtil (384-322 aC) ja les cita, però en el decurs dels segles XVI-XIX el seu El cap d'estació de Sant Feliu de Guíxols dóna l'avís de sortida del darrer comboi cap a Girona el dia JO d 'abril de 1969, data de suspensió oficial del servei. A les 21,45 h. faria entrada a la mateixa estació el darrer tren. Codi ferroviari de senyals Fins que les estacions no es varen dotar de megafonia els avisos als viatgers es cursaven mitjançant la campana de l'estació, que servia per a anunciar les sortides i arribades dels trens i per a donar l'alarma d'acord amb la Instrucció General núm. I. Sortides • • • Tres tocs espaiats per a trens senars. • • • • Quatre tocs espaiats per a trens parells. Arribades (quan el comboi sortia de I' estació immediata) • • • • • • • Repic llarg seguit d'un toc espaiat per a trens senars. • • • • • • • • Repic llarg seguit de dos tocs espaiats per a trens parells. Alarma • • • • • • • • • Tres grups de tres tocs breus cadascun. desenvolupament és constant: se'n van produir vint-i-quatre tipus diferents. En els annals de la història naval és conegut el model Campana de Cadaqués o espanyola, que data de l'any 1654. 73
Les Campanes
To see the actual publication please follow the link above