Programa 2023-2024
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Llanterna màgica: de la imatge a l'espectacle
Descripció breu:
Ens introduirem en el fascinant món dels espectacles audiovisuals que van contribuir a l'aparició del cinema, i coneixerem el primer projector d'imatges, la llanterna màgica, i hi experimentarem.
Durant aquest taller ens convertirem en equips de llanternistes per crear les nostres pròpies històries audiovisuals. Elaborarem plaques translúcides representatives dels nostres relats per acabar representant-los davant dels companys amb llanterna màgica.
Lloc o equipament:
Museu del Cinema.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: No
Cicle inicial: No
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
90 minuts.
Preu/alumne original:
4.5 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
2 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Conèixer i entendre el funcionament de la llanterna màgica i l'ampli ús que va tenir.
2. Observar, des del punt de vista artístic, estètic i social, els espectacles que es feien amb llanterna màgica.
3. Valorar la importància de l'espectacle i la tècnica de la llanterna màgica com a precedent directe de la projecció cinematogràfica.
4. Elaborar i representar un espectacle de llanterna.
5. Reforçar el treball en equip i individual per a la consecució d'un bon resultat.
6. Fomentar la creativitat i la imaginació dels infants.
Descripció de l'activitat:
En el taller es presentarà l'aparell de la llanterna màgica, el primer projector d'imatges de la història, i les seves propietats. A través de la llanterna, treballarem aspectes vinculats amb la llum com ara l'opacitat i la translucidesa. Parlarem de la part tècnica de l'aparell però també de la seva implicació social.
Farem grups i ens convertirem en equips de llanternistes per pensar una història; decidirem quines imatges són més representatives, i pintarem sobre acetats translúcids per acabar fent una projecció i relatar conjuntament la història amb llanterna màgica.
Materials utilitzats:
Projector de llanterna màgica; reproduccions de plaques de llanterna màgica de vidre i en acetats; papers acetats, de calcar i cartolines; llapis, gomes i retoladors permanents; pintures de colors translúcids de bombeta i pinzells.
Mecanismes d'avaluació:
Enquesta al responsable del grup, amb la qual podrà avaluar directament la tasca de l'educador o educadora, els recursos utilitzats, el grau de satisfacció i l'assoliment dels objectius de l'activitat. Enquestes als alumnes, amb les quals podran avaluar el grau de satisfacció de l'activitat i la tasca de l'educador o educadora.
Observacions:
El grup mínim per fer aquesta activitat és de 20 alumnes. Si el grup és inferior a aquest nombre, el centre haurà d'assumir la diferència fins a arribar a cobrir aquest cost. Les activitats es poden adaptar als coneixements previs de cada grup.