Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

EducArt, Serveis Educatius i Culturals, SL

C/ Antoni Llopis, 6, 1er, 5a
Olot - Garrotxa
Telèfon: 972903822
Fax: 972273228
info@educart.biz
www.educart.cat
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

La maleta viatgera de conservació i restauració de les obres d'art


Descripció breu:

La maleta pedagògica es desplaçarà al centre escolar, on es desplegaran els seus recursos: un seguit d'activitats i objectes que permeten entendre i experimentar què significa la conservació i la restauració de les obres d'art. A través de la guia didàctica, del joc de descoberta de tipus deductiu i de les propostes de restauració, aprendrem tres tècniques de retoc que ens donaran a conèixer aquest món des d'un punt de vista pràctic i lúdic.


Lloc o equipament:

Al centre escolar que demana l'activitat.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: Si

Cicle inicial: No

Cicle mitja: Si

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: Si

Durada:

3 hores.


Preu/alumne original:

5 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

2.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.


Objectius:

1. Presentar el món de la conservació de les obres d'art i la seva restauració des d'un punt de vista pràctic i lúdic. 2. Acostar unes de les tasques menys conegudes del món dels museus. 3. Conèixer, gaudir i valorar el patrimoni artístic. 4. Proporcionar als alumnes els coneixements bàsics de les tasques de conservació i restauració. 5. Experimentar la tècnica del retoc.


Descripció de l'activitat:

Hi haurà una primera activitat introductòria d'uns deu minuts de durada, en què relacionem els professionals amb les seves tasques i eines. Aquesta activitat ens introduirà en els conceptes bàsics sobre conservació, restauració i conservació preventiva; coneixerem els objectes propis de cada un dels professionals que intervenen en aquest camp (el conservador, el restaurador), i disposem d'un diccionari visual concret i específic que ens ajudarà a conèixer i comprendre'n la terminologia a través de la definició dels conceptes i les il·lustracions que els acompanyen. Seguim amb un joc de descoberta de la conservació i restauració, i activitats que permeten experimentar amb les diferents tècniques més emprades pels restauradors.


Materials utilitzats:

Maleta didàctica de conservació i restauració (conté tot el material de suport per portar a terme l'activitat): taules del joc de descoberta, cartes, dau, fitxes, guia didàctica, tauletes de fusta, palatina, pinzells de diferents gruixos, espàtules, pigments de diferents colors, pots de vidre per als pigments, coles, guants de làtex, cotó, agulles, xeringa, bisturí, tisores, guaixos de diferents colors, pinzells de retoc, platets, ampolleta d'acetona, d'alcohol, de sabó.


Mecanismes d'avaluació:

Enquesta per al professorat i de l'educadora que fa la visita.


Observacions:

Activitat creativa que requereix una primera introducció de caràcter teòric per passar a una segona part de taller experimental, vivencial. La maleta es desplaçarà al centre escolar: opció A (deixar la maleta i els seus continguts al centre escolar, perquè el mestre utilitzi aquest recurs -taller, jocs de descoberta-, sense educador del Museu); opció B (deixar la maleta i els continguts al centre escolar, perquè el mestre utilitzi aquest recurs -taller, jocs de descoberta-, amb el suport i l'acompanyament de l'educador).