Programa 2025-2026
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
Els tresors de la catedral
Descripció breu:
Aquesta visita se centra en els tresors de la catedral, que són peces úniques i de gran singularitat. Aquest conjunt excepcional el formen el Beatus, el Tapís de la creació, la figura de Carlemany i el darrer vitrall descobert a la catedral. A més de veure aquestes peces, també entrem a la nau i al claustre, per tal de conèixer la història general de la construcció i la funció de la catedral de Santa Maria.
Lloc o equipament:
Catedral de Santa Maria, basílica de Sant Feliu i entorns (Girona)
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: Si
Cicle inicial: No
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: Si
Durada:
1 hora i 30 minuts
Preu/alumne original:
4 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
1.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
Conèixer les peces més representatives que ornamenten la catedral de Santa Maria, aprofitant la nova museïtzació que s'hi ha dut a terme.
Descripció de l'activitat:
Visita guiada prenent com a punts principals les peces úniques que es mostren a la catedral: el Tapís de la creació, el Beatus, la figura de Carlemany i el vitrall més antic de Catalunya. Aquesta visita es complementa amb la història de la construcció i les funcions de la catedral. La visita s'adapta a cada nivell educatiu.
Materials utilitzats:
Les mateixes peces originals i altres imatges complementàries de les explicacions pedagògiques.
Mecanismes d'avaluació:
Enquesta per al professorat i avaluació de l'alumnat amb la posada en comú dels continguts al final de l'activitat.
Observacions:
Aquesta visita està centrada en les peces i la seva funció, per tal de donar-les a conèixer amb profunditat i singularitat. El fet de veure-les al seu lloc original fa que l'alumnat els doni encara més valor.