Programa 2022-2023

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Ajuntament d'Hostalric

Raval, 45
Hostalric - Selva
Telèfon: 972874165
Fax:
visitespatrimoni@hostalric.cat
www.turismehostalric.cat
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

Matemàtiques al castell


Descripció breu:

Antigament, els enginyers i arquitectes eren els encarregats de dissenyar la construcció de fortaleses. Ateses les característiques d'aquest tipus de construccions, a la vegada arquitectura i defensa, calia tenir experiència en la milícia i la guerra i també coneixements científics de matemàtiques. A través de fórmules matemàtiques i dosis d'història, els i les alumnes faran el recorregut al castell d'Hostalric i ajudaran l'enginyer Thomas de Morla a resoldre els enigmes que els portaran a trobar la clau de la història.


Lloc o equipament:

Castell d'Hostalric


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària: Si

Educació secundària: Si

Cicles formatius: No

Cicle inicial: No

Cicle mitja: No

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: No

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: No

Durada:

3 hores


Preu/alumne original:

8 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

5.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.


Objectius:

La proposta didàctica treballa el conjunt arquitectònic de la fortalesa d'Hostalric des de l'àrea de les matemàtiques. L'objectiu és afavorir el desenvolupament de les competències bàsiques a partir d'una mirada matemàtica envers el patrimoni. Els continguts es basen en: orientació, càlcul d'àrees i volums, proporcionalitat i equivalències, mitjanes, geometria i mesures.


Descripció de l'activitat:

Es comença amb una visita guiada de la mà dels guies d'Hostalric. A continuació es du a terme l'activitat Matemàtiques al castell, en què es planteja l'objectiu: resoldre els enigmes plantejats per aconseguir trobar la clau amagada.


Materials utilitzats:

Dossiers didàctics i cintes mètriques


Mecanismes d'avaluació:

A part de la gratificació donada pel mateix organitzador, que es tracta de veure la maqueta interactiva, els mestres poden premiar els alumnes a nivell avaluatiu de les assignatures de matemàtiques.


Observacions:

Reserves amb antelació per assegurar-ne la disponibilitat.