Programa 2025-2026
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Who blew it up? The Castle of Trinitat in English
Descripció breu:
L'activitat es desenvolupa al castell de la Trinitat i s'hi tracten aspectes de la construcció, la funció i la rehabilitació posterior de l'edifici després d'haver estat destruït en les guerres napoleòniques. Durant el recorregut, mitjançant un diàleg interactiu, parlarem de la vida quotidiana d'un soldat al segle XVI, l'allotjament, l'alimentació, etc.; de la funció i els usos de les cisternes; de l'orientació del castell, i dels seus punts forts i els seus punts febles.
Lloc o equipament:
Castell de la Trinitat
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: No
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: Si
Durada:
1 hora i 30 minuts
Preu/alumne original:
4 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
1.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Aprendre anglès amb una activitat didàctica sobre la història de Roses. 2. Comprendre aspectes de les tècniques de defensa de l'època moderna i contemporània a la badia de Roses. 3. Utilitzar l'anglès com a eina habitual a l'hora de comunicar-se. 4. Trobar una nova motivació per practicar l'anglès.
Descripció de l'activitat:
L'activitat es desenvolupa al castell de la Trinitat i s'hi tracten aspectes de la construcció, la funció i la rehabilitació. També parlarem d'un personatge històric, Lord Cochrane, que ens rebrà a l'entrada del revellí i que va tenir un paper fonamental els últims dies del castell. La gran terrassa del castell permet fer un recorregut geogràfic per tota la badia de Roses, la qual cosa ajuda a comprendre el perquè de la construcció d'aquest edifici.
Materials utilitzats:
Reproduccions històriques que trobarem al llarg del recorregut de l'activitat.
Mecanismes d'avaluació:
Una vegada duta a terme l'activitat, com a conclusió plantegem la pregunta següent: qui va fer explotar el castell i per què?
Observacions: