Programa 2024-2025
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
Empúries: Viure en el passat
Descripció breu:
Aquesta visita comentada recorre els espais principals del jaciment arqueològic i ens apropa al coneixement de la vida quotidiana, els costums i les creences de les antigues societats grega i romana.
Lloc o equipament:
Museu d'Arqueologia de Catalunya - Empúries.
Nivell educatiu:
Educació infantil: Si
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: No
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
1 h 45 min
Preu/alumne original:
4.5 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
2 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Descobrir els espais principals de les ciutats grega i romana. 2. Conèixer, a través de les restes arqueològiques, com era la vida quotidiana, els costums i les creences de les societats antigues que habitaven Empúries.
Infantil: observar i explorar l'entorn proper, natural, social i cultural, amb una actitud de curiositat, indagació i respecte.
Primària: conèixer els aspectes fonamentals de les ciències de la naturalesa, les ciències socials, la geografia, la història i la cultura.
Competència: consciència i expressió culturals.
Descripció de l'activitat:
Aquesta visita proposa un recorregut pels espais principals de les ciutats grega i romana durant la qual l'educador/a ajuda els alumnes a relacionar les estructures i els vestigis arqueològics amb aspectes diversos de la vida quotidiana a l'antiguitat. Com eren les cases gregues? Quins eren els àpats preferits dels romans? En què creien els pobles antics? En aquesta visita resoldrem interrogants diversos sobre els costums i les creences de les antigues societats que van habitar a Empúries.
Materials utilitzats:
Dossier d'imatges (amb reconstruccions en 3D dels espais principals del jaciment).
Mecanismes d'avaluació:
L'avaluació d'aquesta activitat és diversa: els alumnes fan un balanç final de l'activitat amb l'educador; alhora, es proporciona una enquesta de satisfacció als docents responsables del grup, que valoren diversos aspectes conceptuals, competencials i didàctics de l'activitat; els educadors també valoren el funcionament i la dinàmica de l'activitat realitzada amb cada grup.
Observacions:
El grup mínim per fer aquesta activitat és de vint alumnes.