Programa 2026-2027
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Empúries: governants d'Emporion
Descripció breu:
Prepara't per demostrar que estàs a punt per governar una ciutat grega! Tens el que es necessita per liderar amb saviesa i habilitat, fins i tot mentre afrontes les diferències de drets i responsabilitats entre les diferents classes socials? El joc ens transportarà a la Grècia clàssica, on els alumnes hauran de demostrar els seus coneixements sobre la cultura grega, la comprensió d'aspectes polítics i socials d'una polis, i les habilitats per liderar i comunicar-se, mentre s'acosten a la societat i política gregues.
Lloc o equipament:
Museu d'Arqueologia de Catalunya, a Empúries.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: Si
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: Si
Durada:
1 h 45 min
Preu/alumne original:
4.5 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
2 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Conèixer la societat de l'antiga Emporion i els seus grups socials, oficis i jerarquies. 2. Comprendre la complexitat social, política i econòmica d'una ciutat grega colonial. 3. Desenvolupar estratègies de presa de decisions, cooperació i pensament crític. 4. Fomentar el respecte pel patrimoni cultural i la comprensió dels processos històrics. 5. Analitzar com funcionava el poder polític a l'antiguitat i comparar-lo amb models actuals. 6. Valorar la diversitat cultural entre grecs i indígenes i les seves interaccions.
Descripció de l'activitat:
En aquest taller ludificat posareu a prova els vostres coneixements sobre la cultura grega, la comprensió dels aspectes polítics i socials de les antigues polis i les habilitats pràctiques per liderar, comunicar-se i resoldre problemes, mentre descobriu com s'articulava la societat de les antigues ciutats gregues. L'alumnat jugarà en petit grup, cadascú assumirà el paper d'un personatge de la societat grega de diferent estatus social, per tant, amb diferents drets i avantatges. El joc combina estratègia, sort i coneixements sobre la societat grega antiga amb l'objectiu d'arribar a ser el millor governant d'Emporion.
Materials utilitzats:
Tauler de joc, targetes de personatges, cartes d'estratègia, cartes de preguntes i fitxes de joc.
Mecanismes d'avaluació:
Es lliura als responsables del grup un full d'avaluació en què es valoren els continguts, el desenvolupament, el material i l'equip educatiu. Per la seva banda, l'equip educatiu del jaciment també valora el desenvolupament de l'activitat.
Observacions:
Aquesta activitat es pot combinar amb una visita educativa al jaciment.