Programa 2025-2026

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Fundació Josep Pla

Nou, 51
Palafrugell - Baix Empordà
Telèfon: 972305577
Fax: 0
info@fundaciojoseppla.cat
www.fundaciojoseppla.cat
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

Taller «Pintant amb els adjectius»


Descripció breu:

Durant el taller, els participants realitzaran una sèrie d'activitats centrades en l'ús i comprensió dels adjectius, inspirats en l'estil literari de Josep Pla, d'una manera lúdica i a través de la pròpia experiència.


Lloc o equipament:

Fundació Josep Pla


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària: No

Educació secundària: Si

Cicles formatius: Si

Cicle inicial: No

Cicle mitja: No

Cicle superior: No

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: No

Durada:

1 hora i 30 minuts


Preu/alumne original:

6 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

3.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.


Objectius:

1. Introduir els participants en la figura i la producció literària de Josep Pla. 2. Explorar la riquesa i la varietat dels adjectius: categoria gramatical, tipologia, usos i capacitat expressiva. 3. Ampliar el lèxic de l'alumnat i millorar la seva capacitat d'expressió oral i escrita. 4. Fomentar la comprensió del funcionament de la llengua i l'interès per les estructures gramaticals que la regeixen. 5. Incentivar el gust per la lectura i millorar la seva capacitat d'interpretació de textos literaris.


Descripció de l'activitat:

El taller comença amb la lectura i comprensió d'un text de Josep Pla per aprofundir en l'ús particular dels adjectius com a recurs per descriure amb detall personatges i escenaris. Tot seguit, a partir d'activitats i experiències lúdiques (cadena d'adjectius, «retrats amagats» en parelles, puzle en equips...), s'introduiran les característiques, tipus i usos dels adjectius. Posteriorment, es posarà en pràctica l'aprenentatge a partir d'una experiència d'escriptura de reconstrucció/imitació/recreació d'un text de Josep Pla, en el qual caldrà aplicar els adjectius treballats, però deixant llibertat a la creativitat dels participants. Després de comentar la varietat de resultats i possibilitats expressives dels adjectius, es consolidaran els continguts treballats aplicant diversos adjectius en la descripció escrita d'una persona real (un mateix o un company/a). Finalment, es farà una reflexió final.


Materials utilitzats:

1. Dossier de treball introductori. 2. Textos de Josep Pla. 3. Puzle i joc de retrats amagats. 4. Dossier de treball de consolidació.


Mecanismes d'avaluació:

Es lliura una enquesta al professorat en la qual es valoren els aspectes organitzatius, de continguts i de metodologia de l'activitat. Posteriorment, l'equip del servei educatiu de la Fundació Josep Pla en valora els resultats i hi aplica, si escau, les mesures correctores oportunes.


Observacions: