Programa 2025-2026
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Alquímia. Avís a la Terra, queden materials sostenibles?
Descripció breu:
Un meteorit canviarà el futur de la Terra. Cal identificar els materials de construcció sostenibles per crear noves ciutats. Amb l'objectiu de treballar des del mètode científic, combinarem l'estudi físic i químic de diversos materials i la seva traducció en la construcció sostenible. A través de la nova exposició permanent del Museu, els alumnes descobriran diverses estacions de materials i crearan campanyes de difusió per a la conscienciació sobre processos constructius alternatius.
Lloc o equipament:
Museu del Suro de Catalunya (Palafrugell)
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: No
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
2 hores
Preu/alumne original:
11 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
8.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Descobrir tècniques elementals de recerca i investigació científica. 2. Aprendre a partir de reptes compartits. 3. Treballar en Steam: ciència i art. 4. Conèixer les propietats de diversos materials sostenibles, aptes per al futur. 5. Fomentar la comprensió lectora i el desenvolupament de la lògica a partir de la multidisciplinarietat. 6. Treballar en equip, practicant la repartició de tasques i la posada en comú de resultats. 7. Fomentar valors lligats als conceptes de diversitat i inclusió.
Descripció de l'activitat:
Alquímia vol desenvolupar una proposta educativa que té com a eix central l'experimentació i la creació. Aquesta és una activitat pensada per combinar l'estudi físic i químic de diversos materials i la seva traducció en la representació artística i arquitectònica. Aquesta proposta permet experimentar i transformar les teories científiques en arquitectura. El mecanisme d'aprenentatge es basa en la introducció i la descoberta científica amb el guiatge d'una facilitadora, i, a partir de la creativitat i el treball conjunt, l'experimentació i l'originalitat, s'acabarà creant un projecte arquitectònic que complementarà la interpretació científica.
Materials utilitzats:
1. Materials d'experimentació que ens permetin comparar els diferents elements: suro, argila, fusta, metall, pedra, etc., els quals seran la base de l'activitat, de manera que els alumnes hi puguin fer els experiments necessaris i treure'n dades. 2. Materials d'impacte i de laboratori: grans linòleums DIN A1 en què es representin diferents tipus de cèl·lules, lupes binoculars, pipeta. 3. Materials de caràcter plàstic: pintura, fulls en blanc, cartolines, suro. 4. Presentació dels treballs i conclusió.
Mecanismes d'avaluació:
Les docents, les educadores i els participants fan una valoració final.
Observacions:
L'activitat pot tenir el format d'un projecte de llarga durada amb els centres educatius interessats en la programació de diverses activitats complementàries abans i després de la visita al Museu.