Programa 2023-2024
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Portem la prehistòria! Seguim rastres i cacem
Descripció breu:
Mitjançant recursos visuals, materials i manipulatius, introduirem els participants en la cronologia prehistòrica: gènere de vida, paisatge, fauna, eines... A l'espai de rastres, descobrirem els animals que convivien amb els humans de la prehistòria a través d'un joc. A l'espai de cacera, practicarem amb diferents mètodes: tir amb javelina i propulsor, i tir amb arc i fletxes.
Lloc o equipament:
Centre escolar.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: Si
Educació secundària: No
Cicles formatius: No
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: Si
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
Mitja jornada.
Preu/alumne original:
6 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
3.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Acostar la prehistòria als infants. 2. Reconèixer la fauna del passat. 3. Experimentar amb recursos naturals i materials propis del període.
Descripció de l'activitat:
L'activitat es duu a terme en tres espais temàtics. A l'espai de prehistòria, utilitzant imatges i reproduccions d'objectes prehistòrics, descobrirem el gènere de vida dels humans i com aprofitaven els recursos minerals, vegetals i animals. A l'espai de rastres, a través d'un joc, reconeixerem els rastres de diferents animals i ens farem un penjoll amb la petjada del nostre clan. A l'espai de cacera, coneixerem les tècniques de cacera prehistòriques i practicarem amb la javelina i el propulsor, i l'arc i les fletxes.
Materials utilitzats:
Per a l'espai de prehistòria: imatges, reproduccions de cranis humans, d'eines de la prehistòria (paleolític i neolític), recipients de ceràmica, cistells, pells, banyes de cérvol...
Per a l'espai de rastres: reproduccions de petjades i rastres de diferents animals, banyes, ossos, pells, suports de fusta per fer un penjoll, tampons de petjades i cordill.
Per a l'espai de cacera: imatges d'animals, dianes, arcs i fletxes, propulsors i javelines.
Mecanismes d'avaluació:
Enquestes del mateix programa «Indika i sistema d'avaluació interna mitjançant enquestes al professorat i reunions de l'equip.
Observacions: