Programa 2025-2026
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
A toc de corn: aprenents a la fàbrica!
Descripció breu:
Entra a la fàbrica Miquel Vincke i Meyer a toc de corn! Ens espera l'encarregat o la triadora a punt per repartir la feina diària. Prepara't per viure una jornada de descoberta del món del suro en primera persona i per entendre la difícil tasca de transformació del suro en el moment artesanal i en el mecanitzat.
Lloc o equipament:
Museu del Suro de Catalunya (Palafrugell)
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: No
Cicle inicial: No
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
1 hora
Preu/alumne original:
5 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
2.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Conèixer el dia a dia d'una fàbrica de l'any 1915: horaris, salaris, oficis, costums, indumentària. 2. Entendre la tasca de cada artesanat i com és el procés de fabricació de taps des de la pela del suro fins a l'expedició de taps per tot el món. 3. Adonar-se de què va suposar la revolució industrial per a la societat del moment i el territori. 4. Fomentar el sentit crític quant als rols de gènere.
Descripció de l'activitat:
Visita dinamitzada per una educadora de la nova exposició permanent del Museu del Suro, on se situa els participants a l'any 1915. Vestits amb la indumentària pertinent i seguint el procés de realització de taps de vi, seran peladors, toscadors, llescadors, carradors, tapers, triadores o ribotaires. Coneixeran el context històric de la revolució industrial, l'horari, els sous, el paper de les dones a la fàbrica, la vida dels artesans i les demandes sindicals.
Materials utilitzats:
Fitxes d'aprenentatge, faldilles, armilles, faixes, eines de fusta i mobiliari, cistelles i saques, llesques, discs de suro, taps de vi, carracs i pannes de suro.
Mecanismes d'avaluació:
L'avaluació es fa amb els alumnes en finalitzar l'activitat i també amb una fitxa que s'envia per correu electrònic dies després per comprovar els conceptes adquirits. Les educadores omplen una fitxa en acabar l'activitat per establir possibles accions de millora o elements per destacar.
Observacions: