Programa 2025-2026
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Les plantes medicinals del jardí
Descripció breu:
Activitat de descoberta per conèixer l'etnobotànica, les plantes medicinals i les seves propietats. Els alumnes, treballant en grup, identifiquen les espècies i en coneixen les característiques i les propietats remeieres. Tot en una activitat dinàmica, en la qual cal que els participants s'orientin pel jardí botànic mentre fan una gimcana en petits grups. Disposen d'un quadern amb un mapa i de les fitxes botàniques.
Lloc o equipament:
Jardí botànic Marimurtra.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: No
Educació secundària: Si
Cicles formatius: No
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
1 hora i 30 minuts.
Preu/alumne original:
8.1 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
5.6 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Donar a conèixer les plantes medicinals, l'etnobotànica i la seva importància per a la societat. 2. Identificar plantes medicinals del jardí. 3. Interpretar un mapa i orientar-se en l'espai a l'interior del jardí. 4. Fomentar el treball en equip i la resolució de conflictes. 5. Posar en valor el patrimoni natural i cultural. 6. Fomentar la curiositat envers el medi ambient.
Descripció de l'activitat:
L'activitat consisteix a descobrir les plantes medicinals d'una manera divertida, mitjançant una gimcana. Els alumnes, en petits grups, han de buscar una selecció de plantes medicinals repartides pel jardí botànic amb l'ajut d'un mapa i de les fitxes botàniques.
Davant de cada planta seleccionada, hi trobaran un cartell amb la informació principal sobre l'espècie. Al llarg de l'activitat es fomenta el treball en equip, la resolució de conflictes i l'orientació. L'activitat finalitza amb una posada en comú sobre la importància d'aquestes plantes. S'hi inclou un quadern de suport a cada alumne, amb un mapa del jardí botànic on es pot veure la localització aproximada de les plantes que cal trobar i la fitxa de cadascuna d'elles.
Materials utilitzats:
Com a recurs pedagògic, a l'inici de l'activitat es reparteix un quadern de suport a cada alumne/a, que conté un mapa del jardí botànic amb la localització aproximada de les plantes que cal trobar i la fitxa botànica de cadascuna d'elles. Al jardí, cada planta està identificada amb un cartell amb informació relacionada. El quadern és imprescindible per dur a terme l'activitat i afavoreix el treball posterior a l'aula, on es poden treballar les espècies seleccionades.
Mecanismes d'avaluació:
En finalitzar l'activitat, es facilita al professor/a acompanyant una enquesta en línia perquè avaluï l'activitat realitzada quant a continguts, dinàmica, qualitat dels recursos pedagògics i grau de satisfacció de la visita.
Observacions:
L'horari d'inici de l'activitat pot ser a les 10 h o a les 12 h. En tots dos casos cal arribar al jardí 30 minuts abans. Durant aquest temps es pot esmorzar a la zona d'esbarjo i utilitzar els lavabos de l'interior del jardí.