Programa 2024-2025
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Passegem per aprendre
Descripció breu:
Activitat de descoberta en la qual es treballa l'adaptació de les plantes a l'ambient on viuen, els usos i curiositats. S'explica la història del fundador del jardí botànic i, a través de l'activitat manipulativa, es parla de la importància dels estudis de botànica i de les tasques pròpies d'un jardí botànic.
S'hi inclou una activitat manipulativa i un petit quadern de suport.
Lloc o equipament:
Jardí botànic Marimurtra.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: Si
Educació secundària: No
Cicles formatius: No
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
1 hora i 30 minuts.
Preu/alumne original:
8.1 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
5.6 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Donar a conèixer adaptacions i estratègies que han desenvolupat les plantes segons l'ambient.
2. Aprendre conceptes bàsics de botànica per reforçar els coneixements adquirits a l'escola i assolir conceptes relacionats amb el món vegetal.
3. Conèixer el jardí botànic, el seu origen i les funcions.
4. Posar en pràctica una de les funcions bàsiques d'un jardí botànic realitzant un plec d'herbari a través d'una activitat manipulativa.
5. Posar en valor el patrimoni natural i cultural.
6. Fomentar la curiositat envers el medi ambient.
Descripció de l'activitat:
Els alumnes s'endinsen en el món de les plantes tot passejant pel jardí botànic. L'activitat se centra a mostrar adaptacions, formes i estratègies que han desenvolupat les plantes per poder viure en diferents hàbitats (desert, selva...), així com els usos medicinals, culinaris i culturals d'algunes plantes. Es presenta també la història del fundador del Marimurtra, els reptes que va superar per construir el jardí i les tasques principals que s'hi duen a terme actualment.
En acabar el recorregut, es fa una activitat manipulativa que consisteix a realitzar un plec d'herbari d'una planta del jardí, que els alumnes s'enduran. Poden ser els primers plecs de l'herbari de la classe!
S'hi inclou un petit quadern de suport per a cada alumne a fi d'afavorir la identificació de les plantes durant el recorregut i el treball posterior a l'aula.
Materials utilitzats:
Com a recurs pedagògic, a l'inici de l'activitat es reparteix un quadern de suport a cada alumne/a. Aquest quadern conté activitats relacionades amb les plantes que s'observen. És un recurs que facilita la identificació visual de les plantes durant el recorregut i afavoreix el treball posterior a l'aula, on es podran dur a terme les propostes educatives que conté el quadern al ritme que decideixi el docent.
Mecanismes d'avaluació:
En finalitzar l'activitat, es facilita al professor/a acompanyant una enquesta en línia perquè avaluï l'activitat realitzada quant a continguts, dinàmica, qualitat dels recursos pedagògics i grau de satisfacció de la visita.
Observacions:
Les activitats comencen a les 10 o a les 12 h. En tots dos casos cal arribar al jardí 30 minuts abans. Durant aquest temps es pot esmorzar a la zona d'esbarjo i utilitzar els lavabos de l'interior del jardí.