Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Fundació Josep Pla

Nou, 51
Palafrugell - Baix Empordà
Telèfon: 972305577
Fax: 0
info@fundaciojoseppla.cat
www.fundaciojoseppla.cat
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

Paraules endins


Descripció breu:

Entenent la lectura com a font de plaer i coneixement, el taller s'orienta vers la lectura en veu alta, i incideix en la importància de la comprensió del text, imprescindible per expressar-ne adequadament el significat i els matisos, i també per obtenir la seguretat necessària per gaudir durant l'acte de lectura. A través d'un treball conjunt de comprensió i interpretació, les activitats s'orienten a la millora de la competència lectora i al foment del treball en equip.


Lloc o equipament:

Fundació Josep Pla.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària: Si

Educació secundària: Si

Cicles formatius: Si

Cicle inicial: No

Cicle mitja: No

Cicle superior: No

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: No

Durada:

1 h i 30 min


Preu/alumne original:

4.5 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

2 €

* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.


Objectius:

1. Acostar els i les participants a la trajectòria i a l'obra de Josep Pla. 2. Millorar la comprensió lectora i la capacitat interpretativa de textos literaris. 3. Fomentar i millorar la competència oral i l'expressivitat en la lectura en veu alta.


Descripció de l'activitat:

Entenent la lectura com a font de plaer i coneixement, amb aquest taller de lectura comprensiva volem incidir en la necessitat de la màxima concentració i comprensió d'un text per gaudir amb la lectura en veu alta. Per millorar aquesta capacitat i competència, abans escollirem de forma conjunta amb els docents els textos que treballarem, per ajustar-nos a les temàtiques i gèneres que siguin més adequats als vostres objectius curriculars. Amb aquesta tria, l'activitat parteix d'una introducció a la figura i obra de Josep Pla i a les característiques principals del seu estil. Tot seguit, es combina l'anàlisi conjunta de textos i l'aprenentatge i aplicació de tècniques de lectura interpretativa. La lectura final en veu alta serà el fruit de la maduració de la reflexió i comprensió del text, per poder expressar la capacitat evocadora de la literatura de Josep Pla.


Materials utilitzats:

Textos narratius i descriptius de Josep Pla.


Mecanismes d'avaluació:

Es lliura una enquesta al professorat en la qual es valoren els aspectes organitzatius, de continguts i metodologia de l'activitat. Posteriorment, l'equip del servei educatiu de la Fundació Josep Pla en valorarà els resultats i hi aplicarà, si escau, les mesures correctores oportunes.


Observacions: