Programa 2026-2027

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Ajuntament de Girona

Plaça del Vi, 1
Girona - Gironès
Telèfon: 972221866
Fax: 972010244
caseta@ajgirona.cat
www.girona.cat/caseta
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

L'arquitectura de Rafael Masó


Descripció breu:

La Casa Ribas Crehuet, al carrer de la Força; la Casa Masó, al carrer Ballesteries; la Casa Salieti, al carrer de la Neu; la Casa Corominas, a la plaça Marquès de Camps; la Farinera Teixidor, o la Casa Ensesa són alguns dels edificis projectats a Girona per l'arquitecte Rafael Masó (Girona, 1880-1935), que podrem veure en un itinerari curiós i interessant que ens acostarà a aquest personatge polifacètic i ens mostrarà l'estil urbanístic gironí de principis del segle XX.


Lloc o equipament:

Els carrers de la ciutat de Girona, on hi ha mostres de l'obra de l'arquitecte Rafael Masó.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària: Si

Educació secundària: Si

Cicles formatius: Si

Cicle inicial: No

Cicle mitja: No

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: Si

Durada:

2 h


Preu/alumne original:

6 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

3.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.


Objectius:

1. Conèixer la ciutat a través de l'arquitectura. 2. Observar i analitzar l'obra d'aquest arquitecte i treure'n conclusions. 3. Respectar, conservar i defensar el patrimoni cultural. 4. Reconèixer el noucentisme a través d'aquest arquitecte gironí.


Descripció de l'activitat:

Es tracta d'un ampli recorregut per la ciutat de Girona pensat per donar a conèixer l'obra de Rafael Masó, clar exemple d'artista noucentista: arquitecte, poeta i polític. Gran part de la seva obra arquitectònica i urbanística és encara present a la ciutat.


Materials utilitzats:

Material didàctic: fitxes de treball, vídeo, presentació en PowerPoint i el llibret L'arquitectura de Rafael Masó, de la col·lecció «Girona, Itineraris».


Mecanismes d'avaluació:

Enquesta al personal docent, enviada per correu electrònic el dia posterior a l'activitat.


Observacions: