Programa 2025-2026
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Ruta Josep Pla a Cadaqués
Descripció breu:
Després d'un primer contacte amb Cadaqués, el 1918, relatat a «Un viatge frustrat», la relació de l'escriptor de Palafrugell amb aquesta població va esdevenir intensa als anys quaranta, quan hi va fer estada i hi va escriure el llibre Cadaqués (1947). Els cadaquesencs que hi va conèixer i la bellesa del paisatge van captivar Josep Pla per sempre més.
Lloc o equipament:
Cadaqués
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: Si
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: Si
Durada:
2 hores
Preu/alumne original:
6 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
3.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Aproximar els participants a la biografia de Josep Pla relacionada amb Cadaqués. 2. Aproximar-los també a l'obra de Josep Pla a partir dels textos que descriuen els indrets que configuren la ruta. 3. Incentivar la lectura en general i la de l'obra de Josep Pla en particular.
Descripció de l'activitat:
La ruta recorre la badia de Cadaqués des del mirador des Pianc fins a es Baluard. A través de les paraules de l'escriptor, que descriuen el paisatge, relaten la vida i la història del poble i parlen dels amics que hi va fer, es descobreix l'estreta i variada vinculació de Josep Pla amb Cadaqués.
Materials utilitzats:
Textos literaris relacionats amb Cadaqués i fotografies biogràfiques.
Mecanismes d'avaluació:
1. Dossier de treball introductori. 2. Citacions de Josep Pla. 3. Fotografies biogràfiques i històriques. 4. Dossier de treball de consolidació.
Observacions: