Programa 2022-2023
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
L'escriptura al llarg de la història
Descripció breu:
Heu pensat mai com devien ser les llibretes de l'escola en època romana? O com va néixer i per a què servia l'escriptura? Sabíeu que a l'època ibèrica s'escrivia sobre tauletes de metall (plom)? Tot això ho aprendran els alumnes en aquest taller pràctic, en el qual remenaran fang, plaques de metall i cera. Aprendran quins tipus de lletres utilitzaven els romans i sobre quins materials escrivien. Al final del taller, tots els alumnes es podran endur a casa els objectes que hagin treballat.
Lloc o equipament:
Museu Espai Ceretània. Carrer de la Corona, 46. 17539 Bolvir
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: Si
Educació secundària: Si
Cicles formatius: No
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: No
Durada:
2 h
Preu/alumne original:
6.05 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
3.55 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
Aprendre quins tipus de lletres utilitzaven els romans i sobre quins materials escrivien. Al final del taller tots els alumnes es podran endur a casa els objectes que hagin treballat.
Descripció de l'activitat:
Heu pensat mai com devien ser les llibretes de l'escola en època romana? O com va néixer i per a què servia l'escriptura? Sabíeu que a l'època ibèrica s'escrivia sobre tauletes de metall (plom)? Tot això ho aprendran els alumnes en aquest taller pràctic, en el qual remenaran fang, plaques de metall i cera. Aprendran quins tipus de lletres utilitzaven els romans i sobre quins materials escrivien. Al final del taller, tots els alumnes es podran endur a casa els objectes que hagin treballat.
Materials utilitzats:
Fusta, cera i estilets.
Mecanismes d'avaluació:
Valoració de l'actitud dels alumnes. Valoració del treball en grup. Valoració de la capacitat educativa i relacional dels alumnes. Valoració de la participació dels alumnes.
Observacions: