Programa 2025-2026

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

EducArt, Serveis Educatius i Culturals, SL

C/ Antoni Llopis, 6, 1er, 5a
Olot - Garrotxa
Telèfon: 972903822
Fax: 972273228
info@educart.biz
www.educart.cat
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

L'escultura que ens envolta


Descripció breu:

L'activitat consta d'un itinerari concret pel centre d'Olot i d'una visita al Museu de la Garrotxa. La finalitat és acostar l'escultura als alumnes i conscienciar-los de la seva importància com a element del nostre patrimoni artístic i cultural i del nostre entorn més immediat. Es tracta d'una activitat de descoberta: des de les tècniques i les característiques més importants que defineixen l'escultura, fins als escultors més importants de la comarca (Miquel Blay, Josep Clarà, exponents del modernisme i del noucentisme, respectivament).


Lloc o equipament:

Exposició permanent del Museu de la Garrotxa i ruta pels carrers de la ciutat d'Olot


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: Si

Cicle inicial: No

Cicle mitja: No

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: Si

Durada:

3 hores


Preu/alumne original:

5 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

2.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.


Objectius:

1. Prendre consciència de què és l'escultura, quina presència té en la nostra vida quotidiana, el nostre entorn i al Museu. 2. Conèixer l'ofici d'escultor i descobrir alguns aspectes del procés creatiu i tècnic en l'elaboració d'una escultura. 3. Diferenciar les qualitats dels diferents materials escultòrics. 4. Descobrir-ne el volum, la mida, el pes. 5. Diferenciar l'escultura de volum rodó del relleu, i entre buit i ple, còncau i convex, figuració i abstracció. 6. Aprendre a interpretar una escultura des de diferents perspectives.


Descripció de l'activitat:

L'itinerari pel centre d'Olot ens farà descobrir-ne les escultures i ens portarà a parlar de què s'amaga rere aquestes obres. Descobrirem històries i n'imaginarem de noves. Visitarem l'obra escultòrica del Museu i, a partir d'una tria de les escultures de la seva col·lecció, descobrirem l'ofici d'escultor i observarem els diferents materials, formes i volums, i els procediments emprats pels artistes en cada ocasió per expressar el seu art. Al Museu de la Garrotxa veurem l'obra de Miquel Blay dins el modernisme, la de Josep Clarà dins el noucentisme, i la de Leonci Quera com a artista representatiu del segle XX. Reflexionarem sobre la influència que han exercit aquests artistes en la nostra realitat més propera.


Materials utilitzats:

Material didàctic: imprès amb informació per a la descripció de les escultures, que emplenarem amb la informació de les peces que trobem durant el recorregut per la ciutat, i dossier explicatiu de les formes escultòriques i les diferents tècniques.


Mecanismes d'avaluació:

Enquesta per al professorat i per a l'educador/a que fa la visita.


Observacions:

La visita té una durada determinada i l'itinerari ha estat escollit amb molta cura perquè s'adapti a l'edat dels alumnes i als continguts que volem treballar. No es pretén mostrar totes les sales del Museu en una sola visita. La durada comprèn mitja jornada. La ràtio és de 20-25 alumnes per educador/a. Competències que es treballen: lingüístiques i audiovisuals; artístiques i culturals; de tractament de la informació o digitals; matemàtiques; d'aprendre a aprendre; d'autonomia i iniciativa personal; de coneixement i interacció amb el món físic; socials i de ciutadania.