Programa 2026-2027
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Empúries: els mites d'Empúries
Descripció breu:
Descobrirem la mitologia grega guiats pel déu Asclepi i altres personatges màgics de la ciutat grega d'Empúries.
Lloc o equipament:
Museu d'Arqueologia de Catalunya, a Empúries.
Nivell educatiu:
Educació infantil: Si
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: No
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: Si
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
1h 45 min
Preu/alumne original:
4.5 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
2 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Conèixer la mitologia clàssica i el significat dels mites com a part fonamental de l'imaginari cultural per entendre el món. 2. Descobrir alguns dels mites de l'antiguitat vinculats a Empúries.
Descripció de l'activitat:
Descobrirem el fascinant món dels mites grecs guiats pels déus, els herois i les criatures més increïbles de la mitologia clàssica. Explorarem com les cultures antigues feien servir aquestes històries per explicar el món que els envoltava i com la mitologia formava una part fonamental del seu imaginari cultural. Als jardins del jaciment, i amb l'ajuda d'un kamishibai (teatret de fusta), descobrirem el mite de Pegàs, el cavall alat que apareix a les monedes emporitanes, el seu naixement, vinculat al mite de Perseu, i les seves aventures amb l'heroi Bel·lerofont. Després, saludareu el déu Asclepi per conèixer la seva història. Finalment, cada participant elaborarà un titella de cartolina del cavall alat Pegàs, com a record d'aquest personatge mitològic i símbol d'Empúries.
Materials utilitzats:
Teatret de fusta (kamishibai) amb il·lustracions sobre els mites. Per al taller: cartolines, colors, tisores i enquadernadors.
Mecanismes d'avaluació:
L'avaluació d'aquesta activitat té diverses parts: d'una banda, els alumnes fan un balanç final de com ha anat el taller amb l'educador o educadora; de l'altra, es proporciona al personal docent una enquesta de satisfacció que valora diversos aspectes conceptuals, competencials i didàctics de l'activitat. Els educadors, al seu torn, valoren el funcionament i la dinàmica de cada grup.
Observacions:
El grup mínim per fer aquesta activitat és de vint alumnes.