Programa 2026-2027
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
'Terni lapilli': el joc que tornava bojos els romans
Descripció breu:
Els jocs de daus, de fitxes i de córrer a l'aire lliure eren habituals a l'antiga Roma. De fet, avui encara en practiquem molts amb gran devoció; és el cas del terni lapilli. Aquest joc té una gran similitud amb el tres en ratlla: tens tres fitxes i has d'intentar col·locar-les en línia al tauler sense que el contrincant t'ho impedeixi o se t'avanci. La diferència que té amb el joc actual és que el tauler era rodó. En aquest taller podreu fabricar un terni lapilli (el tauler i les fitxes) i aprendre diversos jocs de l'època romana que posarem en pràctica entre tots.
Lloc o equipament:
Museu Espai Ceretània. Carrer de la Corona, 46. 17539 Bolvir.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: Si
Educació secundària: Si
Cicles formatius: No
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
2 h
Preu/alumne original:
2 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
0.6 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
Amb el nostre taller podreu fabricar el vostre propi terni lapilli (el tauler i les fitxes) i aprendre diversos jocs de l'època romana que posarem en pràctica entre tots.
Descripció de l'activitat:
Els jocs de daus, de fitxes i de córrer a l'aire lliure eren habituals a l'antiga Roma. De fet, avui encara en practiquem molts amb gran devoció, és el cas del terni lapilli. Aquest joc té una gran similitud amb el tres en ratlla: tens tres fitxes i has d'intentar col·locar-les en línia al tauler sense que el contrincant t'ho impedeixi o se t'avanci. La diferència que té amb el joc actual és que el tauler, en comptes de ser quadrat, era rodó. En aquest taller podreu fabricar un terni lapilli (el tauler i les fitxes) i aprendre diversos jocs de l'època romana que posarem en pràctica entre tots.
Materials utilitzats:
Pedres i fusta.
Mecanismes d'avaluació:
Es valoren els aspectes següents: l'actitud de l'alumnat, el treball en grup, la capacitat educativa i relacional de l'alumnat i la seva participació.
Observacions: