Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Fundació Privada Carl Faust

Passeig de Carles Faust, 9
Blanes - Selva
Telèfon: 972330826
Fax: 972330826
marimurtra.divulgacio@gmail.com
www.marimurtra.cat
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

Observem per conèixer


Descripció breu:

Activitat de descoberta en la qual s'observen un seguit de plantes, les comunitats vegetals i els diferents ambients del jardí. També es treballa la importància de les hortalisses en l'alimentació i la dieta mediterrània, en una parada molt interessant a l'hort del jardí botànic. S'hi inclou una activitat manipulativa i un petit quadern de suport.


Lloc o equipament:

Jardí botànic Marimurtra.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària: Si

Educació secundària: No

Cicles formatius: No

Cicle inicial: No

Cicle mitja: Si

Cicle superior: No

Primer cicle ESO: No

Segon cicle ESO: No

Batxillerat: No

Durada:

1 hora i 30 minuts.


Preu/alumne original:

8.1 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

5.6 €

* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.


Objectius:

1. Donar a conèixer diferents ambients i les plantes característiques. 2. Recordar les parts bàsiques de les plantes i descobrir les hortalisses del jardí botànic. 3. Reforçar els coneixements sobre plantes que s'han treballat a l'escola. 4. Identificar les plantes com a éssers vius i aprendre com s'han de cuidar a partir de la manipulació (plantació). 5. Posar en valor el patrimoni natural i cultural. 6. Fomentar la curiositat envers el medi ambient.


Descripció de l'activitat:

Els alumnes coneixen els diferents ambients i comunitats vegetals del jardí botànic. Durant el recorregut pel jardí, s'expliquen les parts de diferents plantes (cactus, bambú...). Es fa una explicació molt interessant a l'hort, on es treballa la importància dels vegetals en la nostra alimentació i en una dieta saludable o mediterrània. En acabar el recorregut, es fa una activitat manipulativa que consisteix a plantar una planta del jardí, que els alumnes s'enduran per tenir-ne cura. Aquestes plantes són perfectes per decorar l'aula! S'hi inclou un petit quadern de suport per a cada alumne a fi d'afavorir la identificació de les plantes durant la visita i el treball posterior a l'aula.


Materials utilitzats:

Com a recurs pedagògic, a l'inici de l'activitat es reparteix a cada alumne/a un quadern de suport. Aquest quadern conté activitats relacionades amb les plantes que s'observen. És un recurs que facilita la identificació visual de les plantes durant el recorregut i afavoreix el treball posterior a l'aula, on es podran dur a terme les propostes educatives que conté el quadern al ritme que decideixi el docent.


Mecanismes d'avaluació:

En finalitzar l'activitat, es facilita al professor/a acompanyant una enquesta en línia perquè avaluï l'activitat realitzada quant a continguts, dinàmica, qualitat dels recursos pedagògics i grau de satisfacció de la visita.


Observacions:

Les activitats comencen a les 10 o a les 12 h. En tots dos casos cal arribar al jardí 30 minuts abans. Durant aquest temps es pot esmorzar a la zona d'esbarjo i utilitzar els lavabos de l'interior del jardí.