Programa 2025-2026
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Toca, toca; pensa, pensa
Descripció breu:
A través de diversos ambients de descoberta i joc, els més petits s'iniciaran en el coneixement del suro i descobriran elements del bosc, imaginaran a qui pertanyen i comprovaran les propietats més destacades del suro.
Lloc o equipament:
Museu del Suro
Nivell educatiu:
Educació infantil: Si
Educació primària: No
Educació secundària: No
Cicles formatius: No
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
1 hora i 30 minuts
Preu/alumne original:
5 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
2.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Descobrir la biodiversitat que envolta l'alzina surera. 2. Identificar elements del bosc i comprendre a qui pertanyen. 3. Copsar a grans trets l'ús que fa l'ésser humà dels elements de la natura. 4. Experimentar les diferents propietats del suro.
Descripció de l'activitat:
Activitat dividida en tres ambients. En el primer, els participants descobreixen amb l'educadora la caixa de mostres, els sons del bosc, la biodiversitat de la sureda i les parts d'un arbre. En el segon, de forma lliure i dividits per grups, experimenten diverses propietats del suro a través dels interactius de l'exposició permanent. I, finalment, el tercer ambient està dedicat als jocs lliures (construcció, classificació, seriacions, trencaclosques, identificació de formes geomètriques, jocs de boles, joc de rampes). Els continguts i les activitats són adequats per a alumnes de P2 i educació especial.
Materials utilitzats:
Caixes de mostres d'elements de la sureda (pinyes, fulles de roure, de pi, d'alzina surera, escorça, aglans, pinyes, filferro, vidre, carbó, cendra, llumins, nius d'ocell, insectes, cargols, plomes) i làmines per identificar els propietaris de les mostres (home, animals, bosc). Catifa per exposar els elements, tauleta per reproduir i identificar sons del bosc. Jocs de construcció de suro, rampes, tubs, boles de suro, botifarres de suro, carracs, joc de seriació, trencaclosques, jocs de formes geomètriques.
Mecanismes d'avaluació:
Al final de les activitats s'entrega una enquesta als educadors, als docents i als participants que permet avaluar-les i copsar-ne el grau de satisfacció dels alumnes.
Observacions: