Programa 2026-2027
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
La Devesa
Descripció breu:
Segurament, us hi heu passejat moltíssimes vegades: per fires, anant al mercat, gaudint de les nits d'estiu a les carpes, potser fins i tot traient el gos o fent-hi fúting. Heu caminat, per tant, per una extensió de quaranta hectàrees amb uns dos mil sis-cents plàtans centenaris, alguns dels quals fan seixanta metres d'alçada. Però la Devesa no només és una extensió d'arbres, sinó també un veritable retall de la història de Girona i els seus ciutadans i ciutadanes.
Lloc o equipament:
El parc de la Devesa de Girona.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: Si
Educació secundària: Si
Cicles formatius: Si
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: Si
Durada:
2 h
Preu/alumne original:
6 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
3.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Conèixer la història, les característiques, la vegetació i la fauna del parc de la Devesa. 2. Conèixer un espai de la ciutat i saber-ne gaudir. 3. Desvetllar el respecte convingut envers els espais verds de la ciutat com a riquesa i com a patrimoni col·lectiu.
Descripció de l'activitat:
Aquesta activitat consisteix en un recorregut pel parc de la Devesa pensat per donar a conèixer els seus aspectes (com ara els plàtans, que sempre l'han caracteritzat, altres espècies de plantes o animals que hi podem trobar) i també la història i la relació que té amb la vida de la ciutat.
Materials utilitzats:
Material didàctic: fitxes de treball, presentació en PowerPoint i el llibret La Devesa, de la col·lecció «Girona, Itineraris».
Mecanismes d'avaluació:
Enquesta al personal docent, enviada per correu electrònic l'endemà de l'activitat.
Observacions: