Programa 2026-2027
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Exposició «La passió per escriure. Josep Pla (1897-1981)»
Descripció breu:
L'exposició estable «La passió per escriure. Josep Pla (1897-1981)» permet descobrir diverses facetes de la vida i l'obra d'aquest l'escriptor i situar-la dins la realitat catalana i el context europeu del segle XX. Amb una proposta que afavoreix la interacció dels visitants, la mostra combina els objectes i la documentació manuscrita i d'època amb propostes digitals i audiovisuals, que fins i tot permeten als usuaris endinsar-se en les facetes íntimes de l'autor.
Lloc o equipament:
Fundació Josep Pla.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: Si
Educació secundària: Si
Cicles formatius: Si
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: Si
Durada:
1 h
Preu/alumne original:
6 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
3.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Introduir la trajectòria professional i literària de Josep Pla. 2. Subratllar els oficis de periodista i escriptor com a variants d'un mateix camp literari. 3. Descriure i comprendre conceptes com corresponsal, reporter, editor, publicació, reescriptura, adjectivació, compromís cultural, obra completa i reconeixement social. 4. Comprendre i saber diferenciar gèneres literaris: literatura memorialística o del jo, de viatge, de ficció, periodística i biogràfica.
Descripció de l'activitat:
La visita guiada a l'exposició estable de la Fundació està dividida en diferents àmbits que tracten diferents aspectes, tant vitals com professionals, al voltant dels quals es generen les preguntes adequades per confegir la imatge de Josep Pla com a periodista i escriptor dins l'imaginari dels participants de l'activitat guiada. El format participatiu i interactiu (recursos digitals, materials per manipular, etc.) d'aquesta visita afavoreix el descobriment i l'aprofundiment de continguts. Opcionalment, s'ofereix l'audiovisual «Josep Pla, viatger de Leopoldo Pomés (1991)» per introduir la biografia de l'escriptor des del punt de vista dels viatges que va fer al llarg de la seva vida.
Materials utilitzats:
Dossier de treball introductori; exposició estable, que inclou citacions de Josep Pla, fotografies biogràfiques i històriques; material audiovisual i recursos interactiu, i dossier de treball de consolidació.
Mecanismes d'avaluació:
S'envia per correu electrònic un formulari d'enquesta al personal docent en què es valoren els aspectes organitzatius, de continguts i de metodologia de l'activitat. Posteriorment, l'equip del servei educatiu de la Fundació Josep Pla en valora els resultats i hi aplica, si escau, les mesures correctores oportunes.
Observacions: