Programa
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Món minúscul: els insectes
Descripció breu:
Els insectes són la forma de vida dominant del nostre planeta; són nombrosos i molt variats. Amb aquesta activitat proposem introduir-nos en el món minúscul dels insectes per aprendre a distingir-los d'altres grups d'invertebrats. Descobrirem com són, què mengen, on viuen i com canvien al llarg de la vida, i aprendrem a classificar-los. Acabarem construint un niu per als nostres insectes.
Lloc o equipament:
Museu Darder. Espai Darder
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: Si
Educació secundària: No
Cicles formatius: No
Cicle inicial: Sí
Cicle mitja: Si
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat:
Durada:
2 h
Preu/alumne original:
4 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
1.75 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
- Identificar les característiques principals dels insectes.
- Introduir-se en la classificació i el reconeixement dels diversos grups d'animals.
- Sensibilitzar els alumnes envers la protecció de la natura.
- Fomentar el respecte envers els animals mitjançant un millor coneixement.
Descripció de l'activitat:
A l'Espai Darder, i a través de diverses dinàmiques i jocs, farem una introducció sobre els diferents grups d'animals i la seva classificació, i llavors ens centrarem en els insectes per fixar-nos en les seves característiques i trets definidors. A continuació, durem a terme un treball d'anàlisi i classificació de diferents tipus d'invertebrats a través de mostres i claus dicotòmiques. També farem un taller per construir un niu per a insectes.
Materials utilitzats:
Espai Darder, làmines diverses, fitxes de treball, claus dicotòmiques, reproduccions, mostres de diferents tipus d'invertebrats, testos, palla, pinyes, canyes, etc.
Mecanismes d'avaluació:
Es lliura als professors responsables del grup un qüestionari per valorar l'activitat. També es té en compte la valoració dels educadors que duen a terme l'activitat.
Observacions: