Programa 2025-2026
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
Anem al riu: què trobem i què hi fem
Descripció breu:
El riu és un hàbitat únic i molt sensible que acull una biodiversitat molt elevada, que ens ajuda a veure la qualitat de vida que hi ha en aquest hàbitat i quins animals i plantes el poden habitar. Però encara és molt més important conèixer què fem els humans quan visitem aquests espais i com ens comportem amb la natura en general: ho fem bé?, podem millorar? Mitjançant la descoberta directa de l'entorn proper, descobrirem quines són les problemàtiques actuals dels rius i quines espècies l'habiten.
Lloc o equipament:
Centre educatiu, seu de la Fundació Emys (Can Moragues, Riudarenes) o entorn on hi hagi una riera.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: No
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
2 h 30 min
Preu/alumne original:
9 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
6.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
1. Conèixer quins són els éssers vius emblemàtics que viuen en aquest espai entès com a riu i també com a bosc de ribera; 2. Entendre el riu com un ecosistema d'alt valor natural on viuen una flora i una fauna amenaçades; 3. Promoure la reflexió de grup sobre quines són les accions cíviques i incíviques i sobre què podem fer com a individus per preservar la qualitat ambiental de l'indret.
Descripció de l'activitat:
L'estructura de l'activitat és la següent: 1. Descripció i orientació de l'espai en què ens trobem; 2. Part teòrica informativa sobre les característiques principals del riu; 3. Explicació de la fauna i la flora que hi habiten; 4. Joc didàctic del comportament humà. 5. Debat i conclusions finals.
Materials utilitzats:
Infografies didàctiques informatives del riu i de la fauna i la flora que hi habiten, joc de targetes d'interacció amb l'ésser humà.
Mecanismes d'avaluació:
L'avaluació de l'activitat es fa mitjançant una enquesta en format digital que s'entrega al professorat i en la qual es revisen la durada, l'organització, els materials de suport, el contingut, les dinàmiques, la tasca de l'educador/a, etc. Un cop es fa el retorn, es guarda amb el resum de l'activitat elaborat per l'educador/a que ha dirigit la sessió. D'aquesta manera, podem anar millorant i polint els tallers.
Observacions:
Cal dur calçat i roba còmodes, així com roba d'abric segons l'estació de l'any i el lloc on es desenvolupa l'activitat.