Programa 2025-2026

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Associació Centre d'Educació Ambiental Alt Ter

Molí Petit, s/n
Sant Joan de les Abadesses - Ripollès
Telèfon: 972721317
Fax: 972721317
info@alt-ter.org
www.alt-ter.org
fitxa de l'entitat organitzadora
Sol·licitud de l'activitat

Títol:

Descobrim el Parc Natural de les Capçaleres del Ter i del Freser


Descripció breu:

Itineraris de descoberta en diferents indrets del Parc Natural de les Capçaleres del Ter i del Freser. El recorregut, així com la metodologia i les temàtiques que es treballaran, s'adaptaran segons el nivell educatiu. L'activitat es basa a fomentar l'observació dels elements que conformen l'entorn protegit (fauna, vegetació, geologia, elements antròpics, etc.) i vol respondre a les inquietuds i les descobertes dels alumnes.


Lloc o equipament:

L'activitat es durà a terme en diferents entorns del Parc Natural de les Capçaleres del Ter i del Freser. Com a equipaments es poden utilitzar les infraestructures dels albergs de la zona.


Nivell educatiu:

Educació infantil: Si

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: Si

Cicle inicial: Si

Cicle mitja: Si

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: Si

Durada:

6 h


Preu/alumne original:

12.5 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

8.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí, 1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).


Objectius:

1. Sensibilitzar sobre els valors naturals, paisatgístics i culturals que han fet que un entorn natural concret es protegís declarant-lo parc natural, fomentant la interacció de l'alumne amb aquest entorn natural protegit i despertant l'interès pel coneixement dels seus valors singulars; 2. Estimular l'observació crítica de l'entorn natural i fomentar que els alumnes es facin preguntes; 3. Aprendre a utilitzar claus dicotòmiques per identificar espècies vegetals; 4. Emprar tècniques per al treball de camp i la interpretació de resultats.


Descripció de l'activitat:

Per tal de donar a conèixer els valors del Parc Natural de les Capçaleres del Ter i del Freser, es plantegen una sèrie d'itineraris de descoberta en diferents indrets del Parc Natural, adaptats segons el nivell educatiu: Durant el recorregut s'estimularà l'observació dels elements que conformen l'entorn protegit (fauna, vegetació, geologia, elements antròpics, etc.) i es donarà resposta a les preguntes i descobertes dels alumnes.


Materials utilitzats:

Mapes del parc, fitxes d'identificació de la flora i la fauna, claus dicotòmiques, lupes i material d'observació.


Mecanismes d'avaluació:

Un cop finalitzada l'activitat, com a conclusió, els alumnes exposaran les seves descobertes a la resta del grup. L'objectiu és fer notar que aquest entorn concret ha estat declarat parc natural perquè té una sèrie de valors geològics, climàtics i antròpics singulars que en justifiquen la preservació.


Observacions:

Cal portar roba i calçat adequats, ja que es tracta d'un itinerari per l'entorn natural de dificultat moderada, adaptat al nivell del grup.