Programa
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Els estanys de Sils
Descripció breu:
Itinerari de 2.500 m de recorregut pels estanys de Sils. Es treballa la història (dessecació de la llacuna i transformacions posteriors), la recuperació de l'estany i els diferents ambients i paisatges que s'hi poden observar: llacunes, prats, canyissars, bosc de ribera i arbredes. S'identifiquen les plantes més característiques i els profits que se n'obtenen, i s'observa i s'identifica la fauna aquàtica i, en particular, els ocells, des de diferents observatoris o mitjançant el seguiment de rastres.
Lloc o equipament:
Espai d'Interès Natural de l'Estany de Sils
Nivell educatiu:
Educació infantil: Si
Educació primària: Si
Educació secundària: Si
Cicles formatius: Si
Cicle inicial: Sí
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat:
Durada:
4 h
Preu/alumne original:
9 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
6.75 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
- Conèixer les restes dels antics estanys selvatans i la seva història.
- Identificar la flora i la fauna aquàtiques.
- Valorar la importància de les zones humides i sensibilitzar sobre la necessitat de la seva conservació.
Descripció de l'activitat:
L'activitat comença amb un relat sobre la història de l'antic estany de Sils, la seva dessecació i les transformacions que ha sofert de la mà de l'home fins avui, quan s'hi duen a terme tasques de recuperació. El relat s'acompanya de mapes antics que permeten veure l'antiga extensió de l'estany i de mapes de diferents èpoques que permeten veure l'evolució del paisatge. Seguidament, una visita pel nucli antic serveix per explicar les llegendes vinculades a la zona (el dimoni i Sant Martí, Pere Porter) i deduir la percepció de l'estany a l'antiguitat. Un cop a l'estany s'observa la séquia i el sistema de canals que van servir per a la dessecació. Des del mirador elevat s'observa la llacuna i seguidament es fa un recorregut per diferents ambients (llacuna permanent, arbredes, bosc de ribera, prats i canyissars) reconeixent les diferents plantes i animals que es poden observar o identificar a través de rastres. Finalment, es treuen conclusions sobre les tasques de gestió que s'hi duen a terme.
Materials utilitzats:
Material en suport informàtic amb propostes de treball previ i posterior a la sortida, mapes i plànols antics, prismàtics, instruments de recol·lecció, guies de camp, joc de la paleta de colors per omplir-la de diferents fulles i flors (educació infantil i cicle inicial), i joc de capses per a la classificació de fulles (cicle mitjà i cicle superior).
Mecanismes d'avaluació:
Conversa avaluativa final amb els alumnes per valorar els coneixements adquirits, valoració conjunta de l'equip de monitors i el professorat, entrega d'una enquesta que cal retornar emplenada i valoració de l'enquesta un cop rebuda.
Observacions: