Programa 2025-2026
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
Educasèpia: Pesca responsable
Descripció breu:
En aquesta sortida l'alumnat descobrirà el món de la pesca artesanal de la costa de l'Empordà. Trepitjarem la sorra i jugarem per sensibilitzar-nos sobre l'equilibri dels ecosistemes i les conseqüències de pertorbar-los. Al port de l'Estartit, entrevistarem un pescador o un responsable del projecte «Sèpia», que ens ensenyarà les arts de pesca tradicional i la seva feina.
Lloc o equipament:
Port de l'Estartit o de l'Escala.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: No
Cicle inicial: No
Cicle mitja: Si
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
2 h 30 min
Preu/alumne original:
10 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
7.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
1. Entendre les relacions entre espècies que hi ha al Mediterrani i en concret a la Costa Brava; 2. Entendre els conceptes de pesca artesanal i pesca industrial; 3. Conèixer les diferents arts de pesca; 4. Valorar el consum de peix local i de pesca artesanal; 5. Valorar la importància de consumir peix per a la salut.
Descripció de l'activitat:
Activitat d'un matí dividida en dues parts. A la primera part, els alumnes, a partir d'un joc, entendran la importància del medi marí i les seves xarxes tròfiques, així com els efectes de les alteracions. A la segona part de la sortida, anirem al port, on podran veure les diferents arts de pesca artesanal, i un pescador o un científic marí els explicarà quin és el seu dia a dia.
Materials utilitzats:
Targetes (llum i nutrients); imatges plastificades d'espècies; arts menors: nansa, cadup, tresmall, solta i palangre, i material d'escenificació: roba, elements, etc.
Mecanismes d'avaluació:
Enquesta de la Diputació de Girona en línia per avaluar l'activitat des del centre educatiu. També revisarem l'activitat internament amb l'equip d'educadors. Per simplificar l'avaluació dels aprenentatges que fan els docents, proporcionem la fitxa metodològica de l'activitat, en què descrivim el treball posterior per fer i avaluar a l'aula.
Observacions:
Cal dur a terme un treball previ a l'aula per introduir els coneixements i formular les preguntes per entrevistar l'expert. L'entitat aporta el material necessari, exceptuant el material d'escriptura.